Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πιστότητα των επιβατών στις παραδοσιακές και χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες
View/ Open
Abstract
Η παρούσα εργασία αποτελεί την κορύφωση των μεταπτυχιακών σπουδών μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Πρόκειται για συγκριτική μελέτη των παραγόντων που επηρεάζουν την πιστότητα των επιβατών στις παραδοσιακές και χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από εμένα μοιράζοντας έντυπα ερωτηματολόγια σε φιλικά και γνωστά πρόσωπα στην Ελλάδα καθώς και σε αεροδρόμιο του Ντουμπάι όπου τα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν από συγγενή πιλότο.
Η εργασία περιλαμβάνει δύο μέρη, το γενικό και την έρευνα. Στο γενικό μέρος παρατίθενται θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν τη σύνοψη της εργασίας, την ιστορική αναδρομή του τομέα αερομεταφορών στην Ελλάδα, την καταγραφή παραδοσιακών και low cost αεροπορικών εταιριών στον Ελλαδικό χώρο, τον ορισμό της πιστότητας των επιβατών καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μιας αεροπορικής εταιρίας. Επίσης παρουσιάζονται ευρήματα άλλων ερευνών που αφορούν την πιστότητα των επιβατών στις υπάρχουσες αεροπορικές εταιρίες.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται τα στοιχεία από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου και αξιολογούνται οι απαντήσεις. Παρατίθενται τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων, τα αίτια που τους οδήγησαν να επιλέξουν μια συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία για να ταξιδέψουν, καθώς επίσης και οι συνθήκες του ταξιδιού. Τα αποτελέσματα προβάλλονται αναλυτικά σε γραφήματα και πίνακες. Από την μελέτη αυτών εξάγονται συμπεράσματα για τους παράγοντες που επηρεάζουν την πιστότητα των επιβατών στις παραδοσιακές και χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες.
Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που αναφέρονται στον τρόπο λήψης των στοιχείων (προσέγγιση του πλήθους και εν ώρα πτήσης), εξήχθησαν πολύτιμα συμπεράσματα.