Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις : η μελέτη περίπτωσης των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εταιρική κοινωνική ευθύνη ; Κινητά τηλέφωνα ; Κινητή τηλεφωνία -- ΕλλάδαΠερίληψη
Αν και η ιδέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης υφίσταται για περίπου πέντε δεκαετίες τώρα, είναι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια κατά τα οποία έχει υπάρξει μια δίχως προηγούμενο ανάπτυξη της γλώσσας, των εργαλείων, των στρατηγικών και των πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης παγκοσμίως. Με την αυγή της παγκοσμιοποίησης είναι οι επιχειρήσεις περισσότερο απ’ ότι οι εθνικές κυβερνήσεις, που αντιμετωπίζουν την αυξανόμενη ζήτηση να αντιμετωπίσουν θέματα που εγείρουν κοινωνικό προβληματισμό και να είναι υπεύθυνα και υπόλογα μέρη της παγκόσμιας κοινωνίας. Κοντά σε αυτές τις εξελίξεις διαπιστώνει κανείς, πως είναι τα ίδια τα δόγματα του Μίλτον Φρίντμαν και του φιλελευθερισμού του, που πολλάκις κατηγόρησε την ιδέα της ΕΚΕ, αυτά που οδήγησαν σε μια κατάσταση αυξανόμενης ζήτησης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η εφαρμογή των ιδεών του στις πλέον βιομηχανοποιημένες χώρες τις προηγούμενες δεκατίες, οδήγησαν σε μια κατάσταση όπου απορρυθμισμένες ελεύθερες αγορές, ιδιωτικοποιημένες δημόσιες υπηρεσίες και μια φιλελεύθυερη παγκόσμια οικονομία, τοποθέτησαν τις επιχειρήσεις ακριβώς στο επίκεντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος. Όμως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι μόνο θέμα των επιχειρήσεων αλλά και αντικείμενο για τις κυβερνήσεις, την πολιτεία και τον τομέα των ΜΚΟ. Κυβερνήσεις αναμειγνύονται στην προώθηση και ενδυνάμωση της ΕΚΕ, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο με τον Υπουργό για την ΕΚΕ, ή την Ευρωπαική Ένωση με τις κατευθυντήριες οδηγίες της και τις συμμαχίες της για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Επιπρόσθετα ένας αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαικών επιχειρήσεων προωθούν στρατηγικές για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη τους ως απάντηση προς μια ποικιλία περιβαλλοντικών κοινωνικών και οικονομικών πιέσεων.Στόχος τους είναι να στείλουν ένα μήνυμα προς τους φορείς με τους οποίους αλληλεπιδρούν όπως εργαζόμενους, καταναλωτές, μετόχους κ.ά. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες επενδύουν στην κοινωνική υπευθυνότητα για το μέλλον, ελπίζοντας πως αυτή τους η εθελοντική δέσμευση, θα συμβάλλει παράλληλα στην αύξηση της κερδοφορίας τους. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παράσχει μια επισκόπηση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στις χώρες και τις επιχειρήσεις της Ευρώπης