Η καταναλωτική συμπεριφορά και οι σύγχρονοι τρόποι μελέτης της : τα μεγάλα δεδομένα και η ανάλυσή τους
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μεγάλα δεδομένα ; Big data ; Αναλυτικά μοντέλα ; Επιχειρήσεις ; Διορατικότητα ; ΑξίαΠερίληψη
Τα δεδομένα ήταν μία πραγματικότητα που υπήρχε πάντα, ωστόσο με την ανάπτυξη της τεχνολογίας (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), βίντεο, φωτογραφίες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. Οι ρυθμοί βέβαια αυτοί αναμένεται να αυξηθούν με την ανάπτυξη του Διαδικτύου των Πραγμάτων. Όλα αυτά τα δεδομένα, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, με τη δημιουργία κατάλληλων αναλυτικών εργαλείων έχουν πάρα πολλά να προσφέρουν στις επιχειρήσεις, στην εκπαίδευση, στα ερευνητικά κέντρα και στην ανθρωπότητα γενικότερα. Λόγω του τεράστιου όγκου τους, της ταχύτητάς τους και της ποικιλίας τους, έχουν ονομαστεί Μεγάλα Δεδομένα.
Πρώτος στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η κατανόηση του τι είναι Μεγάλα Δεδομένα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους, από πού παράγονται και ποιες ικανότητες χρειάζονται για να χρησιμοποιηθούν. Δεύτερος στόχος είναι η συλλογή των διαφόρων τεχνικών που έχουν αναπτυχθεί για την ανάλυσή τους. Τρίτος στόχος είναι οι τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να μετατραπούν τα δεδομένα σε διορατηκότητα και γνώση, και κατ’επέκταση να προσφέρουν αξία σε μία επιχείρηση ή σε έναν οργανισμό. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία βιβλιογραφική μελέτη που συνδυάζει άρθρα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα από συμβουλευτικές εταιρείες (McKinsey, KPMG), από επιστημονικές εκδόσεις (Harvard Business Review), από μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με τα δεδομένα (ΙΒΜ, SAP) καθώς και από εταιρείες έρευνας αγοράς όπως η IRI.
Τέλος, τα Μεγάλα Δεδομένα, η ανάλυσή τους και η ερμηνεία τους μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της αξίας μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Τα στελέχη μπορούν να παίρνουν ακριβείς και γρήγορες αποφάσεις σχετικά με το ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν, ώστε να πετύχουν τους στόχους τους. Ακόμη, μπορούν να ανακαλύπτουν τάσεις και μοτίβα συμπεριφοράς από τα δεδομένα που μέχρι πριν δεν ήταν ορατά και τα οποία μπορούν να τους οδηγήσουν σε καινοτομικές υπηρεσίες ή προϊόντα.