Εφαρμογή Reve World Designer - Επιλογή τρισδιάστατου αντικειμένου για τη σύνθεση εικονικών κόσμων
Reve World Designer Application - Selection of a 3D object for composing a virtual world
Master Thesis
Συγγραφέας
Σανιόγλου, Γεώργιος
Ημερομηνία
2015-06Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εικονική πραγματικότηταΛέξεις κλειδιά
REVE ; Item ; Εικονικός κόσμος ; Εικονικό περιβάλλον ; Τρισδιάστατα αντικείμενα ; XJ3D ; Verl ; Σχεδίαση εικονικών κόσμων ; Virtual world ; Virtual environment ; Three-dimensional objects ; Virtual world designerΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής διατριβής ήταν η συμβολή στην ανάπτυξη ενός γραφικού περιβάλλοντος, μιας εφαρμογής, με στόχο την επεξεργασία και επιλογή κατάλληλων τρισδιάστατων αντικειμένων για την σύνθεση εικονικών κόσμων για την πλατφόρμα REVE. Με την επιλογή των κατάλληλων τρισδιάστατων αντικειμένων είναι εφικτή σε πρώτο στάδιο η δημιουργία ευφυών εικονικών περιβαλλόντων. Τα ευφυή εικονικά περιβάλλοντα προϋποθέτουν την σχεδίαση εικονικών κόσμων, οπότε η εν λόγω εργασία στοχεύει στην διευκόλυνση του χρήστη κατά την επιλογή των σωστών αντικειμένων, ολόκληρου του αντικείμενου ή μέρος του αντικειμένου. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής διατριβής ήταν να δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να βλέπει, να επιλέγει και να επεξεργάζεται άμεσα τρισδιάστατα αντικείμενα που έχουν ως στόχο την σύνθεση ενός εικονικού κόσμου. Σαν εικονικός κόσμος ορίζεται ένα σύνολο από εικονικά αντικείμενα. Τα αντικείμενα αυτά αναπαριστώνται με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών και μπορεί να είναι φυσικά ή φανταστικά πρόσωπα ή/και πράγματα και διακρίνονται από κάποια βασικά χαρακτηριστικά ή να έχουν κάποιες χαρακτηριστικές ιδιότητες που να τα καθιστούν μοναδικά στον χρήστη, όπως οι διαστάσεις τους, το σχήμα τους, το χρώμα τους και η θέση τους. Για την σχεδίαση των εικονικών κόσμων χρησιμοποιείται η αναπαράσταση REVE που ορίζει έναν κόσμο ως σύνολο από items. Η διατριβή εστιάζει σε τρισδιάστατα αντικείμενα τύπου VRML και X3D. Η REVE χρησιμοποιεί την γλώσσα VERL για την αναπαράσταση του κόσμου και ως εκ τούτου η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα προεπεξεργασίας τέτοιων αντικειμένων με στόχο την σωστή και γρήγορη επιλογή των κατάλληλων αντικειμένων. Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η Java SE 7 και JDK 7, με εκτενή χρήση των βιβλιοθηκών swing, jaxp και xj3d, για την ανάπτυξη του γραφικού περιβάλλοντος, τη δημιουργία και επεξεργασία των verl αρχείων και την απεικόνιση των αντικειμένων και του κόσμου αντίστοιχα.