Οικονομοτεχνική ανάλυση και αξιολόγηση επένδυσης εταιρίας εκμετάλλευσης / διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; ΕμπορευματοκιβώτιαΛέξεις κλειδιά
Ανεξάρτητη Πλοιοκτήτρια Εταιρία Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων ; Twenty Feet Equivalent Unit (TEU) ; Στρατηγική διοίκηση ; Στρατηγικό μάρκετινγκ ; Τεχνικά χαρακτηριστικά πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ; Αρχικό κόστος επένδυσης ; Προϋπολογισμός ειδών κόστους για λογαριασμό του πλοιοκτήτη πλοίου σε ναύλωση χρόνουΠερίληψη
Στην παρούσα διατριβή θα μελετηθούν τέσσερις διαφορετικές επιλογές
επένδυσης μιας Ανεξάρτητης Πλοιοκτήτριας Εταιρίας Πλοίων Μεταφοράς
Εμπορευματοκιβωτίων (Containers – E/K), οι οποίες περιλαμβάνουν την αγορά ενός
μεταχειρισμένου πλοίου Εμπορευματοκιβωτίων του κλάδου των 2.500 TEU με
γερανούς ή του κλάδου των 9.000 TEU ή τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου
Εμπορευματοκιβωτίων του κλάδου των 2.500 TEU με γερανούς ή του κλάδου των
9.000 TEU και την εκμετάλλευση / διαχείρισή του για 10 έτη σε ναύλωση χρόνου,
προκειμένου να αναδειχθεί η αποδοτικότερη εξ’ αυτών επιλογή.
H επένδυση αυτή θα αναλυθεί από την πλευρά της Στρατηγικής Διοίκησης,
στα πλαίσια της οποίας θα μελετηθεί το Φυσικό, το Γενικευμένο και Άμεσο Εξωτερικό
Περιβάλλον και το Εσωτερικό Περιβάλλον της εν λόγω πλοιοκτήτριας εταιρίας βάση
των οποίων θα γίνει η Ανάλυση των Δυνάμεων, Αδυναμιών των Ευκαιριών και
Απειλών της και η Επιχειρηματική Στρατηγική της, και από την πλευρά του
Στρατηγικού Μάρκετινγκ, στα πλαίσια του οποίου θα μελετηθεί το Μείγμα Μάρκετινγκ
της ιδιόμορφης αυτής παρεχόμενης ναυτιλιακής μεταφορικής υπηρεσίας.
Εν συνεχεία, η υπό μελέτη επένδυση θα εξετασθεί από τεχνικής πλευράς,
αναλύοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά καθώς και τα στοιχεία που συνθέτουν το
αρχικό κόστος της επένδυσης για κάθε πλοίο, καθώς και από οικονομικής πλευράς,
αναλύοντας τα είδη κόστους που επιβαρύνουν τον πλοιοκτήτη στη ναύλωση χρόνου
τα οποία είναι το κόστος κεφαλαίου και τα λειτουργικά έξοδα για κάθε πλοίο
ξεχωριστά.
Τέλος, η επένδυση θα αξιολογηθεί από χρηματοοικονομικής πλευράς, βάση
των Αποτελεσμάτων των Καταστάσεων Κερδών – Ζημιών και των Ταμειακών Ροών
EBITDA κάθε πλοίου, της μεθόδου της Καθαρής Παρούσας Αξίας και του
Εσωτερικού Συντελεστή Απόδοσης καθώς και του δείκτη της Απόδοσης των Ιδίων
Κεφαλαίων κάθε πλοίου, που θα αναδείξουν την αποδοτικότερη επένδυση για την εν
λόγω ανεξάρτητη πλοιοκτήτρια εταιρία, δεδομένων των πόρων – κεφαλαίων της, τη
δεδομένη χρονική στιγμή.