Ανάπτυξη και αξιολόγηση μιας πρότυπης ηλεκτρονικής αγοράς
Development and evaluation of a prototype electronic marketplace
Master Thesis
Συγγραφέας
Παλλαδινός, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2015-05Επιβλέπων
Δουληγέρης, ΧρήστοςΜητρόπουλος, Σαράντης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαδικτυακός προγραμματισμός ; Ηλεκτρονικό εμπόριο -- Υπολογιστών προγράμματαΛέξεις κλειδιά
Σύστημα διαχείρισης περιεχομένου ; Σχεδιασμός ιστοσελίδαςΠερίληψη
Η εργασία αυτή έγινε με σκοπό την δημιουργία μιας πλατφόρμας η οποία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται την δική τους ηλεκτρονική αγορά. Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε με το εργαλείο Dotnetnuke, το οποίο είναι ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιείται για να δίνει την δυνατότητα στους διαχειριστές να χειρίζονται τις ιστοσελίδες τους χωρίς αυτοί να έχουν ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις. Για την καλύτερη κατανόηση της εργασίας και της πλατφόρμας που δημιουργήθηκε, η εργασία αυτή χωρίστηκε σε τρείς θεματικές ενότητες.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Περιγράφονται οι βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου και πώς εξελίχθηκε από την δημιουργία του διαδικτύου μέχρι σήμερα. Ακόμα αναλύονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στους καταναλωτές αλλά και στους επιχειρηματίες. Επιπλέον, αναφέρονται και περιγράφονται τα είδη του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι βασικές αρχές του. Στο τέλος του κεφαλαίου περιγράφεται το θεσμικό πλαίσιο που επικρατεί στην Ελλάδα. Αναφέρεται η διαφορά των ηλεκτρονικών καταστημάτων από τα κοινά καταστήματα αλλά και τα δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές τα οποία τους προστατεύουν από άτομα που ίσως προσπαθήσουν να τους εξαπατήσουν.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται οι δευτερεύουσες αγορές. Περιγράφεται η εξέλιξή τους από τις φυσικές δευτερεύουσες αγορές στις ηλεκτρονικές δευτερεύουσες αγορές και δίνονται κάποια παραδείγματα δευτερευουσών αγορών και πόσο σημαντικές είναι για την διεθνή αγορά. Επιπλέον αναφέρονται οι παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν ή να μειώσουν την ζήτηση για μεταχειρισμένα προϊόντα στην διεθνή αγορά. Ακόμα σημειώνεται η οικονομική αξία των δευτερευουσών αγορών και δίνονται παραδείγματα για να γίνει φανερή η αναγκαιότητα της ύπαρξής τους στην αγορά. Στο τέλος του κεφαλαίου αναλύεται η κατάσταση των ηλεκτρονικών δευτερευουσών αγορών που υπάρχουν στην Ελλάδα και γίνεται περιγραφή των μεγαλύτερων ιστοσελίδων που προσφέρουν μεταχειρισμένα προϊόντα.
Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται περιληπτικά η έννοια ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένου (Content Management System) όπως
το dotnetnuke, το οποίο είναι το σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία της εφαρμογής. Περιγράφονται ακόμα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το συγκεκριμένο σύστημα στους δημιουργούς των ιστοσελίδων αλλά κα των χρηστών της τελικής πλατφόρμας. Στο τέλος του κεφαλαίου περιγράφεται ο τρόπος δημιουργίας της προτεινόμενης πλατφόρμας και αναφέρεται λεπτομερώς ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ένας χρήστης να δημιουργήσει το δικό του markeplace, να το εξατομικεύσει, και να το χρησιμοποιήσει στο διαδίκτυο.