Πλοήγηση Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών ανά ημερομηνία έκδοσης
Αποτελέσματα 121-140 από 1348
-
Η τεχνολογική εξέλιξη των δεξαμενόπλοιων
(2009-03-24)Ο βασικός τρόπος σχεδίασης και η γενικότερη τεχνογνωσία κατασκευής του τύπου των δεξαμενόπλοιων έχουν μείνει ουσιαστικά αναλλοίωτες για δεκαετίες. Πρέπει πάντως να σημειωθεί, ότι διαχρονικά ο τρόπος κατασκευής τους διαφο ... -
Η τεχνολογική εξέλιξη των πλοίων LNG
(2009-04-30)Οι αθόρυβοι γίγαντες των ωκεανών. Πρόκειται για πλοία που δεν είναι τόσο διάσημα όσο τα τάνκερ, αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ενεργειακή σκηνή. Ο λόγος για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (Liquid ... -
Το πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster) : η περίπτωση του ελληνικού πλέγματος και ο κλάδος των πρακτορεύσεων
(2009-05-08)Στο παρόν πόνημα αναλύθηκε αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο των cluster, πλεγμάτων επιχειρήσεων δηλαδή, γεωγραφικά συγκεντρωμένων και συνδεόμενων. Μελετήθηκε ο κύκλος ζωής ενός cluster (δημιουργία, ανάπτυξη και παρακμή) και η ... -
International stock markets : a co integration analysis
(2009-05-12)A dynamic model of ten international stock markets is being examined for the widespread notion of co-integration. The globalization effect has radically changed the way stock markets and investors are behaving. In this new ... -
Παράγοντες που καθιστούν τις θαλάσσιες μεταφορές στις νησιωτικές περιοχές δημόσιο αγαθό
(2009-05-12)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τις θαλάσσιες μεταφορές στις νησιωτικές περιοχές, οι οποίες είναι παράγοντας ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη των νησιών. Χωρίς τακτική και συνεχή σύνδεση των νησιών με τις ... -
Οι εξελίξεις στη σύνθεση του κόστους της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας κ συγκρίσεις με τα αντίστοιχα κόστη της ναυτιλίας τακτικών γραμμών
(2009-06-18)Το θέμα της εργασίας είναι οι εξελίξεις στη σύνθεση του κόστους της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας και συγκρίσεις με τα αντίστοιχα κόστη της ναυτιλίας τακτικών γραμμών. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος παρουσιάζει εξαιρετικό ... -
Η τύχη του πλοίου μετά το τέλος της οικονομικής ζωής του : οικονομική και θεσμική προσέγγιση της διάλυσης πλοίου και εναλλακτικές μορφές χρήσης του
(2009-06-29)Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας αποτελεί η οικονομική όσο και η θεσμική προσέγγιση της διάλυσης πλοίων. Αναλύεται η κατάσταση που επικρατεί στην εν λόγω βιομηχανία, εξαρτώμενη κυρίως από οικονομικούς παράγοντες, ενώ ... -
LNG carriers : οικονομική διαχείριση τους και διαφορές σε σύγκριση με δεξαμενόπλοια
(2009-06-30)Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται ειδικοί να αναλύουν την ραγδαία μείωση των αποθεμάτων του αργού πετρελαίου λόγω της αμείωτης αλλά και αλόγιστης κατανάλωσης του, παρά την ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση της τιμής του. Από την ... -
Η επίδραση του κλάδου της ναυτιλίας στο εμπόριο
(2009-07-03)Ο σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι η επίδραση του κλάδου της Ναυτιλίας στις διάφορες μεταβλητές του Εξωτερικού Εμπορίου και οι επιπτώσεις που προκύπτουν στην οικονομία. Η τροπή της εξέλιξης του κορμού του εξωτερικού ... -
Εναλλακτικές ενεργειακές εφαρμογές σε εμπορικά πλοία
(2009-07-22)Η αύξηση των τιμών και η μείωση των αποθεμάτων των ορυκτών καυσίμων, η ολοένα αυξανόμενη ανησυχία για το περιβάλλον και οι παγκόσμιες αλλαγές που βιώνουμε τις τελευταίες δεκαετίες καθώς και η θέσπιση αυστηρότερων κανόνων ... -
Η μεγέθυνση του καναλιού του Παναμά: σημερινή κατάσταση και προοπτικές
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-09)Η επιλογή αυτής της εργασίας έγινε βάση του γεγονότος ότι η επέκταση της διώρυγας θα επιφέρει τεράστιες αλλαγές στον χάρτη της παγκόσμιας ναυτιλίας. Οι ναυλωτές θα στραφούν σε πλοία τύπου post - panamax και οι πλοιοκτήτες ... -
Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στην ναυτιλία
(2009-09-07)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της πολιτικής της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδιαίτερα στο τομέα της ναυτιλίας. Το Κεφάλαιο 2 της παρούσας πτυχιακής αναλύει την φιλοσοφία της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ... -
Εργασιακές τάσεις των χωρών μελών της ΕΕ στους τομείς της ναυτιλίας και της ναυπηγικής - συγκριτική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-09-14)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο να παράσχει μια καλύτερη και πιο ολιστική εικόνα της απασχόλησης και των τάσεων απασχόλησης στους τομείς της ναυτιλίας και της ναυπηγικής σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο καθώς επίσης ... -
Επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση λιμένων και παραχώρηση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων: παρουσίαση & συγκριτική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-09-15)Σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι να περιγράψει, να αναλύσει και να εξηγήσει το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των λιμένων και την παραχώρηση δικαιωμάτων στους τερματικούς σταθμούς containers. Παλαιότερα η ευθύνη ... -
Η βιώσιμη ανάπτυξη και η διαχείριση της παράκτιας ζώνης : μελέτη - περίπτωσης Ραφήνας
(2009-10-02)Στην εργασία αυτή αρχικά αναλύονται οι έννοιες της βιωσιμότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης καθώς και το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Επισημαίνεται στην ανάλυση, ότι το ... -
Η χρήση των fuel cell στα εμπορικά πλοία
(2009-10-05)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία θα προσπαθήσει να εξετάσει την δυνατότητα εφαρμογής ενός συστήματος πρόωσης τύπου Fuel Cell, σε ένα μικρό επιβατηγό σκάφος και πόσο αποτελεσματικό αυτό θα είναι. Ποιο συγκεκριμένα εξετάζεται ... -
Φαινόμενο του θερμοκηπίου : μέθοδοι και τεχνικές για τη μείωση του στη ναυτιλιακή βιομηχανία
(2009-10-05)Στην παρούσα διπλωματική, γίνεται περιγραφή της διαδικασίας εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία και της συμμετοχής αυτών, στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Παρουσιάζονται οι τομείς και οι κατηγορίες πηγών που είναι υπεύθυνοι ... -
Ασφαλιστικές καλύψεις στη γενική αβαρία
(2009-10-14)Στη παρούσα μελέτη αναλύεται ο θεσμός της γενικής αβαρίας. Μελετάται το νομικό πλαίσιο και η σύγχρονη νομολογία. Εντάσσεται η γενική αβαρία στα πλαίσια της σύγχρονης ασφαλιστικής επιστήμης και πρακτικής. Προσδιορίζεται η ... -
Τα ατυχήματα επί πλοίων ελληνικής σημαίας και η σημασία της εκπαίδευσης στη μείωση τους
(2009-11-18)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται με τα ατυχήματα επί πλοίων με ελληνική σημαία για χρονικό διάστημα πέντε ετών, και συγκεκριμένα από το 1998 έως το 2002, και τη σημασία της εκπαίδευσης στη μείωσή τους. Τα τελευταία χρόνια, ... -
Tanker Management Self Assessment (TMSA) : περιγραφή & επιπτώσεις στο κόστος των ναυτιλιακών εταιριών
(2009-11-18)Η εργασία αυτή πραγματεύεται το πρόγραμμα TMSA (Tanker Management and Self Assessment) το οποίο δημιουργήθηκε από την OCIMF με σκοπό να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα βοηθήσει τους operators των πλοίων να αξιολογήσουν και ...