Τα ατυχήματα επί πλοίων ελληνικής σημαίας και η σημασία της εκπαίδευσης στη μείωση τους
Master Thesis
Συγγραφέας
Στεφανάτος, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2009-11-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτικά ατυχήματα ; Σημαία πλοίου ; Ναυτιλία -- Μέτρα ασφαλείας ; Ναυσιπλοΐα -- ΑσφάλειαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται με τα ατυχήματα επί πλοίων με ελληνική σημαία για χρονικό διάστημα πέντε ετών, και συγκεκριμένα από το 1998 έως το 2002, και τη σημασία της εκπαίδευσης στη μείωσή τους. Τα τελευταία χρόνια, τα ναυτικά ατυχήματα έχουν ελκύσει την προσοχή του δημοσίου αισθήματος, αλλά και των πολιτικών κυρίως των μεγάλων ναυτιλιακών χωρών. Οι κυριότερες αιτίες που προκαλούν συνήθως ατυχήματα στα πλοία από μία τριακοντατριετή παγκόσμια ανάλυση των ναυτικών ατυχημάτων (1963-1996) προκύπτει ότι είναι: οι καιρικές συνθήκες 33%, οι προσαράξεις 14%, οι συγκρούσεις μεταξύ πλοίων 12%, οι πυρκαγιές κάθε είδους 20%, οι μηχανικές βλάβες 2%, ενώ τα υπόλοιπα μη εξακριβωμένα αίτια ανέρχονται στο 19%. Αναλύοντας κάθε κατηγορία από τα προαναφερθέντα αίτια ξεχωριστά, θα διαπιστωθεί ότι αν όχι σε όλες, τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις ενέχεται ο ανθρώπινος παράγοντας. Γίνεται μικρή αναφορά στην γνώση της επιστήμης της ναυτιλίας κατά τους αρχαίους χρόνους κατά τις περιόδους πριν και μετά την επανάσταση του 1821, που οδήγησαν όμως στην απόκτηση τεχνογνωσίας τις επόμενες γενιές με αποτέλεσμα την επικράτηση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας έναντι πολύ ισχυρότερων ναυτιλιακώς και οικονομικώς κρατών, από το 1970 έως σήμερα.