dc.contributor.advisor | Αλέπης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Μεντεσίδου, Νικολέτα | |
dc.date.accessioned | 2016-07-18T07:45:48Z | |
dc.date.available | 2016-07-18T07:45:48Z | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8966 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής διατριβής επιλέχθηκε η ανάπτυξη ενός λογισμικού, το οποίο συνδυάζει την εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών διαδικτύου με τη διδασκαλία και εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο επίπεδο της Α’ Γυμνασίου.
Μελετήθηκε και δημιουργήθηκε ένα καινοτόμο περιβάλλον για τη διάχυση της γνώσης που αφορά στην αρχαία ελληνική γλώσσα σε περιβάλλον διαδικτύου, ελεύθερα σε οποιονδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσα από έναν απλό φυλλομετρητή. Η θεωρία δομήθηκε σε ενότητες και για την παρουσίασή της χρησιμοποιήθηκε η γλώσσα HTML σε συνδυασμό με CSS3.
Προκειμένου το λογισμικό να αποκτήσει διαδραστικότητα και να ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία, υλοποιήθηκε ένα περιβάλλον διεξαγωγής ασκήσεων μέσα από το διαδικτυακό περιβάλλον. Υλοποιήθηκαν τρεις κλάσεις ασκήσεων: απλής επιλογής, πολλαπλής επιλογής και συμπλήρωσης κενών. Η πρόσβαση στο περιβάλλον των ασκήσεων γίνεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες, ώστε να καταγράφεται η επίδοσή τους και ο επιβλέπων να παρακολουθεί την εξέλιξη της αφομοίωσης των θεωρητικών θεμάτων απ’ τους μαθητευόμενους.
Τέλος το λογισμικό προσφέρει ένα περιβάλλον γραφικής απεικόνισης της επίδοσης των εξεταζόμενων ώστε να δημιουργεί μια άμεση και εποπτική εικόνα της προόδου του εκπαιδευόμενου.
Το λογισμικό βασίστηκε σε ανοικτές πρότυπες τεχνολογίες διαδικτύου και μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας για την ενσωμάτωση επιπλέον θεωρητικών ενοτήτων και τον εμπλουτισμό της με νέες ασκήσεις και δοκιμασίες. Επίσης η υιοθέτηση του σχεσιακού μοντέλου για την αποθήκευση του περιεχομένου αλλά και της βαθμολόγησης των εκπαιδευόμενων επιτρέπει την επέκταση του λογισμικού με ενότητες στατιστικής επεξεργασίας των βαθμολογικών δεδομένων και την εξαγωγή ιδιαίτερα χρήσιμων συμπερασμάτων για την εκπαιδευτική διαδικασία. | el |
dc.format.extent | 62 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject | Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή | el |
dc.subject | Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή | el |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.title | Εκπαιδευτικό λογισμικό για την αρχαία ελληνική γλώσσα Α’ Γυμνάσιου | el |
dc.title.alternative | Educational software for ancient Greek language | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | The scope of this postgraduate thesis was to develop innovative software which exploits Internet technologies in order to provide teaching and learning functionalities for the ancient Greek language of the First high school class.
As a result a web application was developed to offer a uniform environment for the dissemination of knowledge concerning the ancient Greek language. The software offers free to access theoretical lessons to everyone who has Internet access using only a web browser. The theory lessons are structured into sections and published using the HTML language in combination with CSS3.
In order for the software to obtain interactivity and enhance the learning process, a practical examination environment was also developed. Each exam may consist of a combination of exercises. Each exercise may be a single choice, multiple choice or fill-the-blanks one. Only registered users may gain access to the exams section, in order to record their performance. The system administrator may monitor the progress of each individual learner.
Finally, a separate section a graphic representation of the exam results in order to create a comprehensive direct overview of the progress of the learner.
The software is based on open web technologies and can provide the basis for developing a comprehensive platform to integrate additional theoretical modules and enrich it with new exercises and tests. Also, the adoption of the relational model to store content and scores allow for further extension with statistical analysis modules for learners’ rating and subsequent weaknesses of the educational process. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Αρχαία ελληνική γλώσσα | el |