Εργασιακή ικανοποίηση στο χώρο της υγείας : η περίπτωση του Nοσοκομείου της Άρτας
Job satisfaction in health services : the case of Arta Hospital
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
ΕργαζόμενοιΛέξεις κλειδιά
Eργασία ; Ικανοποίηση ; Υγεία ; Θεωρίες ; Έρευνα ; Job ; Employees ; Satisfaction ; Health ; Theories ; ResearchΠερίληψη
Η παρούσα εργασία ασχολείται με το ζήτημα της εργασιακής ικανοποίησης, ενός καθοριστικού παράγοντα για την ομαλή λειτουργία μιας επιχείρησης και την αύξηση της παραγωγικότητάς της. Οι ρίζες της σκέψης γύρω από την σημαντικότητα του να είναι ένας εργαζόμενος ικανοποιημένος τοποθετούνται πίσω στον 18ο αιώνα και συγκεκριμένα στην Μεγάλη Βρετανία. Έκτοτε έχουν αναπτυχθεί πολλές και διαφορετικές θεωρίες σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση ενός ατόμου.
Οι ανεπτυγμένες θεωρίες διακρίνονται γενικά ανάλογα με την κατεύθυνση που παίρνουν σε θεωρίες περιεχομένου και σε μηχανιστικές θεωρίες. Οι πρώτες λαμβάνουν υπόψη κυρίως τις ανάγκες που εμφανίζουν τα άτομα και πως αυτές οι ανάγκες καθορίζουν την ικανοποίηση ή δυσαρέσκεια ενός εργαζόμενου. Αντίθετα, οι μηχανιστικές θεωρίες προσπαθούν να λάβουν υπόψη όχι μόνο τις εσωτερικές ανάγκες των ατόμων αλλά και τα κίνητρα που δίνονται σε αυτά και πώς αυτά τα κίνητρα επηρεάζουν τις συμπεριφορές (στάσεις) τους.
Είναι σαφές ότι η ποικιλία και η διαφορετικότητα των θεωριών που έχουν καταγραφεί, προσφέρει πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αντίληψης σχετικά με τους παράγοντες καθορισμού της εργασιακής ικανοποίησης. Ανά τους καιρούς παρατηρούμε επιχειρήσεις να δοκιμάζουν διάφορες ανεπτυγμένες θεωρίες με στόχο την ικανοποίηση του προσωπικού, άλλες επιτυχώς και άλλες όχι.
Ανεξαρτήτως όμως του ποια θεωρία από τις καταγεγραμμένες είναι πιο έγκυρη και περιγράφει λεπτομερέστερα τους σημαντικότερους παράγοντες που καθορίζουν την εργασιακή ικανοποίηση, η κάθε θεωρία έχει προσθέσει από μια σημαντική άποψη και όλες
μαζί συνετέλεσαν στη διεύρυνση των οριζόντων γύρω από το ζήτημα, καθώς και στην καλύτερη διερεύνησή του τον τελευταίο αιώνα, κρίνοντας τόσο από ανθρωπιστικής, όσο και από οικονομικής πλευράς την ευτυχία του εργαζόμενου ως έναν από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες για μια επιτυχημένη επιχείρηση.