Στρατηγικές επιβίωσης στο χώρο του φαρμακείου εν μέσω οικονομικής κρίσης
Survival strategies in the field of pharmacy during economic crisis
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Φαρμακεία -- Οργάνωση και διοίκηση ; Οικονομική κρίσηΛέξεις κλειδιά
Φαρμακεία ; Απειλές ; Στρατηγική ; Ευκαιρία ; Προστιθέμενη αξία ; Καινοτομία ; Προοπτικές ; Community pharmacy ; Economic crisis ; Threat ; Srategy ; Opportunity ; Added value ; Innovation ; PerspectiveΠερίληψη
Η βιωσιμότητα των ιδιωτικών φαρμακείων, στις ημέρες μας, επηρεάζεται από τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των πολιτών, την αλλαγή της προμηθευτικής αλυσίδας και την αύξηση του ανταγωνισμού σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του κρατικού προϋπολογισμού. Συνεπώς, ο σύγχρονος φαρμακοποιός καλείται να ξεφύγει από το ρόλο του απλού πωλητή και να γίνει ο σύμβουλος του ασθενούς προκειμένου να προσδώσει προστιθέμενη αξία στην υπηρεσία του.
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να εξετάσει το παρόν και το μέλλον της αγοράς και να προτείνει νέες κατευθύνσεις που ίσως υπαγορεύονται από τις σημερινές συνθήκες. Παράλληλα, διενεργείται έρευνα με σκοπό να μελετήσει τις σχέσεις που μπορεί να υπάρχουν μεταξύ των πελατών με συγκεκριμένες αγοραστικές συμπεριφορές, μεταξύ διαφόρων καταναλωτικών προτύπων και του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών με συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία.
Μέσω των αποτελεσμάτων που προκύπτουν, στόχος είναι να δοθεί μια εικόνα στους φαρμακοποιούς για τους καταναλωτές, έστω και περιορισμένη, και να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν νέες ή αποτελεσματικότερες στρατηγικές διαχείρισης, ώστε να βελτιώσουν την εικόνα, την απόδοση και το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχεται στο φαρμακείο τους.
Για την διεξαγωγή της παρούσας έρευνας διαμοιράστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε πλήρως από 126 άτομα. Οι συμμετέχοντες κάλυπταν όλες τις ηλικίες και οικονομικές τάξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η εμπιστοσύνη στον φαρμακοποιό είναι υψηλή όσον αφορά την ποιότητα παροχής υπηρεσιών, τις επιστημονικές τους γνώσεις και την παρεχόμενη συμβουλευτική. Οι ασθενείς και πελάτες εμφανίζονται πολύ ικανοποιημένοι όσον αφορά τις συναλλαγές τους στο φαρμακείο και θα ήθελαν να έχουν πρόσβαση σε ακόμη περισσότερα εγγυημένα αγαθά.