Προμελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής αποφλοιωμένης και τεμαχισμένης νωπής πατάτας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τροφή -- Βιομηχανία και εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Καινοτομία ; Τεχνολογία ; Επένδυση ; ΓεώμηλοΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη αφορά στην πρόταση για τη δημιουργία μιας μονάδας με αντικείμενο την αποφλοίωση και τον τεμαχισμό νωπής πατάτας, καθώς και τη συσκευασία της, μιας επιχείρησης που ως στόχο έχει να καλύψει τις ανάγκες των ξενοδοχειακών και λοιπών μονάδων εστίασης της νήσου Κω, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει σκοπό να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της περιοχής, που με τη δημιουργία της εν λόγω μονάδας θα παράσχει θέσεις εργασίας για αρκετά άτομα και θα ταυτιστεί η μονάδα με έννοιες όπως η ανάπτυξη, η παραγωγικότητα και η καινοτομία. Η δημιουργία μιας νέας παραγωγικής μονάδας με ένα πρόγραμμα εφικτό και συνεπές με ολόκληρο το αναπτυξιακό πρόγραμμα της χώρας, θα δώσει ώθηση στην οικονομία και ανάπλαση στη συγκεκριμένη περιοχή εγκατάστασης. Οπότε και το κοινωνικό όφελος θα είναι τεράστιας σημαντικότητας. Για το σχεδιασμό της παρούσας επενδυτικής πρότασης λήφθηκαν υπόψη μια σειρά από παράγοντες της περιοχής χωροθέτησης του έργου, καθώς και η κάλυψη εξυπηρέτησης των αναγκών της αγοράς. Γενικά, η χωροθέτηση του έργου γίνεται σε μια περιοχή όπου α) υπάρχει μεγάλη δυνατότητα παραγωγής Α΄ υλών, β) υπάρχει μεγάλη ζήτηση των παραγόμενων προϊόντων τόσο στο σημείο επένδυσης όσο και στα γειτονικά νησιά, γ) δεν υπάρχει ανταγωνισμός και δ) η χρήση τεχνολογίας έντασης παραγωγής θα επιτρέψει τη διατήρηση κόστους σε χαμηλά επίπεδα με συνέπεια την αυξημένη κερδοφορία άρα και βιωσιμότητα της επένδυσης. Η προτεινόμενη επένδυση ενισχύει ένα νέο πρότυπο νησιωτικής επιχειρηματικότητας, συμβάλλοντας θετικά στην τοπική παραγωγή και στην μεταποίηση αγροτικών προϊόντων και ειδικότερα στη μεταποίηση γεωμήλων της τοπικής παραγωγικής βάσης. Στην περιοχή επένδυσης η παραγωγή τυποποιημένων και μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων παραμένει σε χαρακτηριστικά χαμηλά επίπεδα, όχι μόνο από άποψη όγκου, αλλά και από άποψη προστιθέμενης αξίας.
Η μελέτη, επίσης, περιλαμβάνει την παράθεση των οικονομικών στοιχείων όπως αυτά έχουν καταγραφεί και τις προβλεπόμενες οικονομικές καταστάσεις και αποτελέσματα για την επόμενη πενταετία. Για τις προβλέψεις αυτές ελήφθησαν υπόψη οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά την παρούσα χρονική περίοδο και πάρθηκαν αποφάσεις με βάση τη σωστή στελέχωση του ανθρωπίνου δυναμικού. Από την παράθεση των οικονομικών στοιχείων διαπιστώνεται ότι η επιχείρηση διαθέτει σημάδια που την καθιστούν όχι απλώς βιώσιμη, αλλά με τη σωστή οικονομική πολιτική και όλες αυτές τις Στρατηγικές Διοίκησης και Μάρκετινγκ που θα ακολουθηθούν, θα κριθεί ως μία δύναμη στο χώρο της νωπής, τεμαχισμένης και συσκευασμένης πατάτας, κατέχοντας το μονοπώλιο στην αγορά. Με τη μελέτη σκοπιμότητας καθορίζονται οι γενικές προϋποθέσεις του προτεινόμενου προγράμματος, πόσο καλά δηλ. οι φυσικοί πόροι της χώρας και οι διευκολύνσεις που παρέχονται στη τοποθεσία της επένδυσης στηρίζει τις ανάγκες του υπό μελέτη σχεδίου, όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, την ποιότητα και την προσβασιμότητα των εισροών που έχει ανάγκη η προτεινόμενη παραγωγική μονάδα σε πρώτες ύλες, μεταφορές, εργασία, χώρος κτλ. Επίσης, καθορίζεται η σωστή κλίμακα των διαφόρων λειτουργιών, όπως σύγχρονη τεχνολογία για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, δηλ. μειωμένες απαιτήσεις εισροών ανά μονάδα εκροών. Γίνεται καταγραφή των σωστών συντελεστών εισροών, το συγκριτικό κόστος παραγωγής με βάση το τεχνικό μέρος της μελέτης και την έρευνα της αγοράς σε ανά μονάδα κόστος παραγωγής με ανάλυση όλων των συντελεστών κόστους σε πρώτες ύλες, Μάρκετινγκ, αποσβέσεις και φόρους. Για το λόγο αυτό περιέχεται η χρηματοοικονομική όψη και δομή του σχεδίου, με ανάλυση του νεκρού σημείου, για να εντοπιστεί η ελάχιστη δυναμικότητα λειτουργίας, όπου το πρόγραμμα θα είναι οικονομικά εφικτό. Επιπλέον, καθορίζεται η διαθέσιμη και η σχεδιαζόμενη υποδομή, η διαθεσιμότητα του εργατικού δυναμικού, η διοικητική στρατηγική (management) της επιχείρησης που αποτελεί μείζονος σπουδαιότητας και για το Μάρκετινγκ, δρώντας καταλυτικά για την επιτυχία ή την αποτυχία του προγράμματος. Με βάση όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι τα οφέλη από το συγκεκριμένο σχέδιο επένδυσης είναι πολλά και ιδιαίτερης σημαντικότητας, εν καιρώ οικονομικής κρίσης, διότι θα ενισχυθεί η αναπτυξιακή ψυχολογία και θα δημιουργηθούν θετικές επιπτώσεις στη μικροοικονομία της χώρας.