Δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών με τη χρήση του εργαλείου Game Maker για την εκμάθηση του προγραμματισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήΛέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονικά παιχνίδιαΠερίληψη
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν εκείνα τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν θετικά και να υποστηρίξουν όλες τις αρχές μάθησης, ενώ ταυτόχρονα δίνουν το κίνητρο της ενασχόλησης στους μαθητές, προσφέροντας τους ένα προφανώς ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης, μέσω του οποίου αλληλεπιδρούν, είτε ατομικά, είτε συνεργατικά με άλλους συμμαθητές τους.
Οι μικροί μαθητές του Δημοτικού Σχολείου έχουν ανάγκη να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο, όπως το αποδεικνύουν πολλές φορές στην πράξη. Γι’ αυτό το λόγο, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να διαμορφώσει ένα κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον που να τους προσελκύσει το ενδιαφέρον και να τους κεντρίζει την περιέργεια. Φυσικά, απώτερος σκοπός του εκπαιδευτικού είναι, να φέρει τους μαθητές κοντά, έτσι ώστε να συνεργάζονται μεταξύ τους, για να ολοκληρώνουν ομαδικά κάθε δραστηριότητα που τους δίνεται.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, μελετήθηκε η αξιοποίηση του Game Maker, για τη διδασκαλία του μαθήματος «Προγραμματίζω τον Υπολογιστή» σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να τους μεταδώσει τις γνώσεις γύρω από τον προγραμματισμό, να προάγει τη συνεργατικότητα μεταξύ των μαθητών, να αυξήσει την κινητοποίηση τους και φυσικά να βελτιώσει τη στάση τους απέναντι στο μάθημα. Το περιβάλλον του Game Maker, επιτρέπει στους μικρούς μαθητές, να οικοδομούν οι ίδιοι τις γνώσεις τους και να αισθάνονται την ευχαρίστηση της δημιουργίας. Η αξιοποίηση του περιβάλλοντος στο Δημοτικό σχολείο, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα, μόνο αν οι μαθητές εργαστούν συστηματικά σε ομάδες μπροστά στους υπολογιστές και τους έχουμε οι ίδιοι προετοιμάσει κατάλληλα. Επομένως, η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών με το Game Maker, εισάγει τους μαθητές στον προγραμματισμό, και τους εξοικειώνει με βασικές δεξιότητες και λειτουργίες των υπολογιστών. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν εκπαιδευτικά παιχνίδια, με το Game Maker και στη συνέχεια να τα αξιοποιήσουν στη τάξη.