dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Σπανού, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2016-02-23T10:03:16Z | |
dc.date.available | 2016-02-23T10:03:16Z | |
dc.date.issued | 2014-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8512 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία διερευνά την εφαρμογή της
αντεστραμμένης διδασκαλίας (Flipped classroom) για τη διδασκαλία του μαθήματος
της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Β’ Γυμνασίου, με τη διεξαγωγή κατάλληλα
σχεδιασμένης έρευνας δράσης (action research). Η αντεστραμμένη διδασκαλία,
υποκατηγορία της μικτής μάθησης (Blended learning), αποτελεί μια διδακτική
προσέγγιση που αντιστρέφει την παραδοσιακή δομή της διδασκαλίας, καθώς η
παρουσίαση του νέου περιεχομένου μεταφέρεται από τη σχολική τάξη στο σπίτι, με
την υποστήριξη της τεχνολογίας, ενώ η εξάσκηση στη νέα γνώση μεταφέρεται από το
σπίτι στη σχολική τάξη, με την εκπόνηση δραστηριοτήτων που καλύπτουν τις
εξατομικευμένες ανάγκες του μαθητή.
Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας στη σχολική εκπαίδευση αποτελεί μια
καινοτόμο διδακτική προσέγγιση, η οποία, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία,
συμβάλλει στην εξοικονόμηση διδακτικού χρόνου που μπορεί να αξιοποιηθεί στην
εκπόνηση δημιουργικών δραστηριοτήτων, με στόχο τη βελτίωση της ατομικής
επίδοσης του κάθε μαθητή. Ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων που ικανοποιούν τις
ατομικές ανάγκες των μαθητών και η παροχή άμεσης και εξατομικευμένης
ανατροφοδότησης ενισχύουν το βαθμό εμπλοκής (engagement) των μαθητών στη
μαθησιακή διαδικασία και αναπτύσσουν τα κίνητρά τους (motivation) για μάθηση.
Για τη διερεύνηση των επιδράσεων από την εφαρμογή της αντεστραμμένης
διδασκαλίας, στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία:
- Σχεδιάστηκε μια εκπαιδευτική παρέμβαση διάρκειας 8 εβδομάδων για τη
διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου.
- Ψηφοποιήθηκε μέρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που παραδοσιακά
εκπονούνται στη σχολική τάξη με την υποστήριξη του περιβάλλοντος του
Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) Moodle.
- Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα δράσης, κατά τη διάρκεια της οποίας:
• υλοποιήθηκε η εκπαιδευτική παρέμβαση σε δύο ομάδες μαθητών, στην
ομάδα ελέγχου (control group), στην οποία εφαρμόστηκε η
παραδοσιακή διδασκαλία, και στην πειραματική ομάδα (experimental
group), στην οποία εφαρμόστηκε η αντεστραμμένη διδασκαλία.
• χρησιμοποιήθηκαν ερευνητικά εργαλεία για τη συλλογή των δεδομένων
της έρευνας σχετικά με τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων,
την εξοικονόμηση και αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, την ενίσχυση
των κινήτρων και του βαθμού εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή
διαδικασία. | el |
dc.format.extent | 326 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή | el |
dc.title | Έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της αντεστραμμένης διδασκαλίας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This postgraduate thesis investigates the application of flipped classroom model in
teaching Modern Greek Language in the 2nd grade of Junior High School, by
conducting suitably planned action research. The flipped classroom model, a subcategory
of blended learning, is a teaching approach that reverses the traditional
teaching structure, as the presentation of new content is transferred from the
classroom to the home, supported by technology, while practising the new knowledge
is transferred from the home to the classroom, by carrying out activities that meet the
individual needs of the student.
The application of flipped classroom in school education is an innovative teaching
approach, which, according to international bibliography, helps to save teaching hours
that can be used for carrying out creative activities, aimed at improving the individual
performance of each student. The planning of activities that meets the individual
needs of the students and the provision of direct and individual feedback enhance the
degree of students’ engagement in the teaching process and develop their motivation
for learning.
To investigate the effects of flipped classroom in this postgraduate thesis:
- An educational intervention lasting 8 weeks was planned, concerning the
Modern Greek Language class in the 2nd grade of Junior High School.
- Part of the educational activities which are traditionally conducted in the
classroom were digitalized with the support of the Learning Management
System (LMS) Moodle.
- Action research was planned and implemented, during which:
• the educational intervention was applied to two groups of students, the
control group, in which traditional teaching was used, and the
experimental group, in which flipped classroom was implemented.
• research tools were used to collect research data on improving learning
results, saving and exploiting teaching hours, boosting motivation and
the degree of students’ engagement in the learning process. | el |
dc.contributor.master | Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα | el |
dc.subject.keyword | Αντεστραμμένη διδασκαλία | el |
dc.subject.keyword | Διαφοροποιημένη διδασκαλία | el |
dc.subject.keyword | Εμπλοκή | el |
dc.subject.keyword | Εξατομικευμένη διδασκαλία | el |
dc.subject.keyword | Έρευνα δράσης | el |
dc.subject.keyword | Κίνητρα | el |
dc.subject.keyword | Μικτή μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Moodle | el |
dc.subject.keyword | Flipped classroom | el |
dc.subject.keyword | Differentiated instruction | el |
dc.subject.keyword | Engagement | el |
dc.subject.keyword | Individualized teaching | el |
dc.subject.keyword | Action research | el |
dc.subject.keyword | Motivation | el |
dc.subject.keyword | Blended learning | el |