Σχεδιασμός και υλοποίηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτω
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ; Φυσικές επιστήμες -- Σπουδή και διδασκαλίαΛέξεις κλειδιά
AlgodooΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία, χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό προσομοίωσης
Algodoo, σχεδιάστηκε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό υλικό συγκεκριμένα για το μάθημα
«Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτω». Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από
Εκπαιδευτικά Σενάρια, τα οποία αφορούν στις ενότητες «Ταχύτητα», «Μάζα», «Πυκνότητα»,
«Τριβή», «Υδροστατική Πίεση» και «Φως», καθώς και από τα αντίστοιχα Φύλλα
Δραστηριοτήτων.
Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόσθηκε σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (4ο
Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας), κατά τα σχολικά έτη 2011 – 2012 και 2012 – 2013, με
σκοπό να εξετασθεί η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητά τους. Η μελέτη
αξιολόγησης διενεργήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων. Συγκεκριμένα, συμπληρώθηκαν
ερωτηματολόγια τόσο από τους συμμετέχοντες μαθητές, όσο και από εκπαιδευτικούς οι
οποίοι μελέτησαν το λογισμικό Algodoo. Επίσης, το εκπαιδευτικό λογισμικό αξιολογήθηκε
λαμβάνοντας υπόψη την άποψη των μαθητών για τη δυσκολία των ερωτήσεων που
περιλαμβάνουν τα Φύλλα Δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι
προσομοιώσεις που παρακολούθησαν οι μαθητές βοήθησαν ιδιαίτερα στην κατανόηση των
υπό εξέταση φαινομένων, ενώ η πλειοψηφία των μαθητών έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
Επίσης, αυξήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα της Φυσικής, ενώ εξέφρασαν
την επιθυμία τους να διδάσκονται και άλλα μαθήματα με τη βοήθεια εκπαιδευτικών
λογισμικών. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, έδειξαν επίσης, θετική στάση απέναντι στο
λογισμικό Algodoo, το οποίο θεωρούν ότι είναι εύχρηστο, με καλή αισθητική και κατάλληλο
για το επίπεδο των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, τα προβλήματα που
αντιμετωπίσαμε αφορούσαν κυρίως στον περιορισμένο χρόνο που διαθέταμε αλλά και στη μη
κάλυψη όλης της ύλης του μαθήματος από το συγκεκριμένο λογισμικό.