dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Χαραλαμπίδης, Γρηγόρης | |
dc.date.accessioned | 2016-02-23T07:55:33Z | |
dc.date.available | 2016-02-23T07:55:33Z | |
dc.date.issued | 2013-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8504 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία, χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό προσομοίωσης
Algodoo, σχεδιάστηκε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό υλικό συγκεκριμένα για το μάθημα
«Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτω». Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από
Εκπαιδευτικά Σενάρια, τα οποία αφορούν στις ενότητες «Ταχύτητα», «Μάζα», «Πυκνότητα»,
«Τριβή», «Υδροστατική Πίεση» και «Φως», καθώς και από τα αντίστοιχα Φύλλα
Δραστηριοτήτων.
Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόσθηκε σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (4ο
Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας), κατά τα σχολικά έτη 2011 – 2012 και 2012 – 2013, με
σκοπό να εξετασθεί η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητά τους. Η μελέτη
αξιολόγησης διενεργήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων. Συγκεκριμένα, συμπληρώθηκαν
ερωτηματολόγια τόσο από τους συμμετέχοντες μαθητές, όσο και από εκπαιδευτικούς οι
οποίοι μελέτησαν το λογισμικό Algodoo. Επίσης, το εκπαιδευτικό λογισμικό αξιολογήθηκε
λαμβάνοντας υπόψη την άποψη των μαθητών για τη δυσκολία των ερωτήσεων που
περιλαμβάνουν τα Φύλλα Δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι
προσομοιώσεις που παρακολούθησαν οι μαθητές βοήθησαν ιδιαίτερα στην κατανόηση των
υπό εξέταση φαινομένων, ενώ η πλειοψηφία των μαθητών έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
Επίσης, αυξήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα της Φυσικής, ενώ εξέφρασαν
την επιθυμία τους να διδάσκονται και άλλα μαθήματα με τη βοήθεια εκπαιδευτικών
λογισμικών. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, έδειξαν επίσης, θετική στάση απέναντι στο
λογισμικό Algodoo, το οποίο θεωρούν ότι είναι εύχρηστο, με καλή αισθητική και κατάλληλο
για το επίπεδο των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, τα προβλήματα που
αντιμετωπίσαμε αφορούσαν κυρίως στον περιορισμένο χρόνο που διαθέταμε αλλά και στη μη
κάλυψη όλης της ύλης του μαθήματος από το συγκεκριμένο λογισμικό. | el |
dc.format.extent | 176 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα | el |
dc.subject | Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή | el |
dc.subject | Φυσικές επιστήμες -- Σπουδή και διδασκαλία | el |
dc.title | Σχεδιασμός και υλοποίηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτω | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In this paper, using the educational simulation software “Algodoo”, we designed a
comprehensive training material specific to the course "Elementary physics: investigate and
discover." The educational material consists of training scenarios, which refer to the sections
"Speed", "Mass", "Density", "Friction", "Hydrostatic Pressure" and "Light", and of the
corresponding activity sheets
The educational material was applied to a Greek primary school (4th Primary School of
Drapetsona) during the school years 2011 - 2012 and 2012 – 2013, in order to examine the
appropriateness and effectiveness. The evaluation study was conducted using questionnaires.
Specifically, questionnaires completed by both the participating students and some teachers
who studied the software Algodoo. Furthermore, the educational software was evaluated
taking into account the students' opinions about the difficulty of the questions included in the
activity sheets. The results of the study showed that the simulations that students watched
were very helpful in understanding the phenomena under consideration, while the majority of
students showed great enthusiasm. They also, increased student interest for the subject of
physics, and students expressed their desire to participate to other courses with the help of
similar educational softwares. The participating teachers, also showed a positive attitude
towards software Algodoo, which find it easy to use, with good aesthetics and appropriate for
the students' level of primary education. Finally, the problems encountered were mainly in the
limited time available and the non-coverage of all the subjects of the physics. | el |
dc.contributor.master | Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα | el |
dc.subject.keyword | Algodoo | el |