Τεχνολογικά υποστηριζόμενα εκπαιδευτικά σενάρια εκλαΐκευσης της επιστήμης σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικά σενάρια ; Φυσικές επιστήμες ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Η εκλαΐκευση των φυσικών επιστημών αποτελεί μια πρακτική που έχει διαμορφωθεί σε βάθος αιώνων και με πολλές τροποποιήσεις ως μια καλή εκπαιδευτική πρακτική στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, καθώς γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της επιστημονικής γνώσης και της ανάγκης των μη – επιστημόνων για πληροφόρηση και μάθηση.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία δημιουργήθηκαν τέσσερα εκπαιδευτικά σενάρια εκλαΐκευσης της επιστημονικής γνώσης, με γνώμονα τη διερευνητική μάθηση και την αξιοποίηση ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων. Τα σενάρια αυτά συνοδεύονται από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό και παρότι απευθύνονται ως επί το πλείστον σε εκπαιδευόμενους άτυπων περιβαλλόντων μάθησης, υποστηρίζονται από μεθόδους αξιολόγησης. Η ροή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υλοποιήθηκε στο εργαλείο εκπαιδευτικού σχεδιασμού ASK-LDT.
Τα εξαγόμενα σενάρια πιστοποιούν την αξία της χρήσης των ψηφιακών εργαλείων αλλά και των ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων, στην εφαρμογή τους σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης στην κατεύθυνση της εκλαΐκευσης των φυσικών επιστημών.