Συστημική μοντελοποίηση εφαρμογής ηλεκτρονικής δημοπρασίας μεταφορικών υπηρεσιών
View/ Open
Keywords
Ηλεκτρονικές δημοπρασίεςAbstract
Έχοντας στο ακαδημαϊκό μου υπόβαθρο τις σπουδές στην επιστήμη της
γεωπονίας, θεωρώ ότι το αντικείμενο της Διοίκησης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας αποτελεί
ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην οργάνωση της παραγωγής, αποθήκευσης και
διακίνησης των τροφίμων που τελικά θα καταναλώσουμε όλοι. Επιπλέον, έχοντας στο
μυαλό μου το επιτυχή εφαρμογή του συστήματος των δημοπρασιών στην διακίνηση
ανθέων σε ολόκληρο τον κόσμο, το γνωστό «Ρολόι» της αγοράς του Aalsmeer στην
Ολλανδία, ήταν ο κινητήριος μοχλός για την παρούσα μελέτη.
Η εφαρμογή των δημοπρασιών στις μεταφορικές υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει
μείωση του κόστους κατά την μεταφορά των φορτίων, ενώ είναι δυνατή η αύξηση της
πληρότητας των μεταφορικών μέσων, καθώς με την υιοθέτηση της σύγχρονης
τεχνολογίας, την οποία οι περισσότεροι διαθέτουμε στα κινητά μας τηλέφωνα, υπάρχει η
δυνατότητα να αξιοποιείται ο ελεύθερος χώρος στην καρότσα ενός φορτηγού, ακόμα και
αν αυτό βρίσκεται σε κίνηση και έχει προγραμματίσει ήδη ένα πλάνο παραλαβών
αποστολών. Έτσι τελικά ο μεγάλος κερδισμένος σε αυτήν την περίπτωση είναι το
περιβάλλον, αφού τελικά θα ελαττωθεί ο όγκος των κινούμενων φορτηγών στους
δρόμους, άρα και η κατανάλωση καυσίμων.
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο, μέσα από την ανάλυση των τύπων και
παραμέτρων των ηλεκτρονικών δημοπρασιών, να προσδιοριστεί και να αναπτυχθεί το
μοντέλο ηλεκτρονικής δημοπρασίας για μεταφορικές υπηρεσίες, να καθοριστούν οι
ρόλοι και οι αρμοδιότητες, ενώ τελικά να αναπτυχθεί ένα μοντέλο μελέτης, αξιολόγησης
και επιλογής μηχανισμού δημοπρασίας. Δηλαδή θα ξεκινήσουμε από την εικόνα της δημοπρασίας που πραγματοποιούταν στα σκλαβοπάζαρα της αρχαίας Ρώμης και θα
περάσουμε στην σύγχρονη εποχή όπου από τις συνωστισμένες από κόσμο αίθουσες
δημοπρασιών θα προβάλουμε νέα οικονομοτεχνικά εργαλεία όπως το Yield Management
και η Θεωρία των Παιγνίων, με κατάληξη την παράθεση ενός μοντέλου κατάλληλου για
την εφαρμογή του στις δημοπρασίες των μεταφορικών υπηρεσιών.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι η παράθεση ορισμένων ιστορικών
στοιχείων για τις δημοπρασίες, ενώ στη συνέχεια γίνεται αναφορά σε κάποια στοιχεία
που παρότι έχουν αναπτυχθεί σε πολλές προγενέστερες εργασίες, θεωρείται ότι είναι
σημεία κλειδιά για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των δημοπρασιών σήμερα.
Έτσι βασιζόμενοι πάνω στις τελευταίες προτάσεις που έχουν γίνει από έγκυρους
ερευνητές παρατίθεται ένα μοντέλο ηλεκτρονικής δημοπρασίας για μεταφορικές
εταιρείες.