Διοίκηση ολικής ποιότητας (Δ.Ο.Π.) και πρωτοβάθμια εκπαίδευση : οι αρχές της Δ.Ο.Π. και η εφαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον. Μελέτη περίπτωσης από ελληνικό σχολείο
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζώσης, Βασίλειος Α.
Ημερομηνία
2006-08-03Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Εκπαίδευση, ΠρωτοβάθμιαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα «Διοίκηση ολικής ποιότητας (Δ.Ο.Π.) και πρωτοβάθμια εκπαίδευση : οι αρχές της Δ.Ο.Π. και η εφαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον. Μελέτη περίπτωσης από ελληνικό σχολείο». Πέντε είναι οι προσκλήσεις, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, που καθιστούν στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή την ποιότητα της εκπαίδευσης τόσο σημαντική όσο ποτέ άλλοτε. Η πρόκληση της γνώσης μέσα στην κοινωνία της γνώσης η οποία απαιτεί επανεξέταση των μέχρι τώρα εκπαιδευτικών πρακτικών. Οι πρακτικές του παρελθόντος θα πρέπει να αξιολογηθούν και να βελτιωθούν. Δεύτερον, η αποκέντρωση του σχολικού συστήματος και η εκχώρηση εξουσιών και αυτονομίας στην περιφέρεια γεννά ερωτήματα σχετικά με τη διασφάλιση της ποιότητας και του ελέγχου, εφόσον εξακολουθούν οι πρακτικές του παρελθόντος. Επιπλέον, η εκπαίδευση θεωρείται πλέον μια σημαντική επένδυση. Τέλος, ένας νέος όρος, αυτός της συγκρισιμότητας, εισάγει νέα δεδομένα στον άλλοτε κλειστό χώρο της εκπαίδευσης. Οι νέες συνθήκες απαιτούν εξωστρέφεια, αξιολόγηση και σύγκριση με άλλα συστήματα για την εύρεση και υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών προσαρμοσμένων στις τοπικές ανάγκες.