Προσαρμοστικό εκπαιδευτικό σύστημα πολλαπλών ρόλων εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας
Adaptive multi-role english language educational system
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αγγλική γλώσσα -- Μελέτη και διδασκαλία ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Εκπαιδευτικό λογισμικόΛέξεις κλειδιά
e-LearningΠερίληψη
Η πλειοψηφία των συστημάτων ηλεκτρονικής εκμάθησης υλοποιούν την μαθησιακή διαδικασία με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό, χωρίς την ύπαρξη προσαρμοστικότητας. Η τελευταία μπορεί να επιτευχθεί με την μοντελοποίηση χρηστών όπου στην περίπτωση του εκπαιδευτικού λογισμικού ονομάζεται μοντελοποίηση του μαθητή. Η ύπαρξη του χαρακτηριστικού της εξατομικευμένης μάθησης κρίνεται απαραίτητη σε μία εκπαιδευτική εφαρμογή, καθώς δεν κατέχουν όλοι οι μαθητές το ίδιο επίπεδο γνώσεων. Επομένως αποτελεί πρόκληση η σχεδίαση και υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού, το οποίο να είναι προσαρμοστικό. Ο στόχος των προσαρμοστικών συστημάτων ηλεκτρονικής εκμάθησης είναι να παρέχουν στους μαθητές, το κατάλληλο προς αυτούς περιεχόμενο, την στιγμή που πραγματοποιούν αίτηση για αυτό. Αυτό συνεπάγεται ένα σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης, το οποίο θα πρέπει να ενσωματώνει μηχανισμούς αξιολόγησης του επιπέδου γνώσεων του μαθητή, να τηρεί κάποιου είδους καταγραφή αυτού του επιπέδου, να «παρακολουθεί» την χρήση του συστήματος και φυσικά να προσαρμόζει το προς εμφάνιση περιεχόμενο, μοναδικά για κάθε χρήστη. Με την παρούσα μελέτη προτείνουμε ένα σύστημα πολλαπλών ρόλων, εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας με υποστήριξη εξατομικευμένης μάθησης, βασισμένο σε σύγχρονες διαδικτυακές τεχνολογίες. Το λογισμικό που προτείνουμε απευθύνεται σε ηλικίες από 8-16 ετών και υποστηρίζει τους ρόλους του επισκέπτη, του μαθητή, του καθηγητή και του διαχειριστή. Βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής μας είναι η ικανότητα κατάταξης του μαθητή σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο από την στιγμή της εγγραφής του και μέσω της παρακολούθησης της προόδου του, η προσαρμογή του συνόλου του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού σε αυτό. Στα κεφάλαια που θα ακολουθήσουν θα γίνει αναφορά σε εισαγωγικό επίπεδο, σε κάποιες βασικές έννοιες του εκπαιδευτικού λογισμικού και πως αυτές οι έννοιες και θεωρίες βρίσκουν εφαρμογή στο σύστημά μας. Στη συνέχεια θα αναλύσουμε την λειτουργία της εφαρμογής που προτείνουμε, για κάθε διαθέσιμο ρόλο ξεχωριστά και τις τεχνολογίες υλοποίησης που χρησιμοποιήθηκαν. Επίσης θα επιχειρήσουμε μια αξιολόγηση του συστήματος διεπαφής της εφαρμογής μας και θα διατυπώσουμε προτάσεις για μελλοντική βελτίωση του λογισμικού.