Διεθνοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων : προκλήσεις και ευκαιρίες κατά την διεθνοποίηση της εταιρίας UniSystems
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διευνοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων ; Διεθνοποίηση των επιχειρήσεων ; Κλάδος πληροφορικής και τηλεπικοινωνιώνΠερίληψη
Η ανάπτυξη του θέματος της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας είναι ιδιαίτερα σύνθετη και σε θεωρητικό και σε μεθοδολογικό επίπεδο. Αρχικά, λοιπόν, η παρούσα μελέτη έχει σκοπό την απεικόνιση της επιχειρηματικής κουλτούρας και διεθνοποίησης στο σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων, δίνοντας έμφαση στη διαδικασία λήψης της εν λόγω απόφασης, στα κίνητρα αλλά και στα πιθανά προβλήματα που μπορούν να συναντήσουν οι ελληνικές εταιρίες στην προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων τους πέραν των εθνικών συνόρων. Έτσι, θα μπορέσουμε να αντιληφθούμε τα βαθύτερα κριτήρια που οδηγούν μία εταιρεία να δραστηριοποιηθεί επενδυτικά σε αναδυόμενες αγορές αποκομίζοντας μεγάλα οφέλη από τη διεθνοποίησή της.
Η παρούσα εργασία προσεγγίζει το ευρύτερο φαινόμενο της διεθνοποίησης, έχοντας ως στόχο να εντοπίσει και να αναλύσει τις εξελίξεις και προοπτικές που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και πιο συγκεκριμένα του κλάδου της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Έτσι, στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον συγκεκριμένο κλάδο, όπου αφού γίνεται πρώτα μία σύντομη επισκόπηση της σημασίας των υπηρεσιών στην εθνική οικονομία, καλύπτεται το θέμα της παγκόσμιας και ελληνικής αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, λόγω του ότι η ψηφιακή τεχνολογία προωθεί την καινοτομία και τις διαρθρωτικές αλλαγές σε κάθε πτυχή της οικονομικής δραστηριότητας, αναλύονται το εύρος της επένδυσης εκ μέρους των ελληνικών επιχειρήσεων σε έρευνα και ανάπτυξη και σε καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς και οι αδυναμίες, κυρίως της ελληνικής κυβέρνησης και δημόσια διοίκησης, που δυσχεραίνουν τη βέλτιστη αξιοποίηση της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Η μετατροπή του κλάδου ψηφιακής τεχνολογίας στην Ελλάδα σε μια ηγετική στρατηγική βιομηχανία είναι σημαντική και θα τονώσει την ελληνική οικονομία και θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην έρευνα και την τεχνολογία.Το τέταρτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα πλεονεκτήματα και τα εμπόδια της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ενώ τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο μελετάται η εταιρία UniSystems και γενικότερα οι στρατηγικές της συνεργασίες, η επεκτατική της πολιτική και κυρίως η εξάπλωσή της στην Ρουμανία, ειδικότερα με την ίδρυση της UniSystems SRL. Η συγκεκριμένη εταιρία επιλέχθηκε για τη μελέτη διεθνοποίησης, λόγω της διαχρονικής και επιτυχημένης δραστηριοποίησής της στο διεθνές περιβάλλον και της ανάληψης σημαντικών στρατηγικών ανάπτυξης, εξάγοντας με αυτό τον τρόπο την τεχνογνωσία σε λύσεις και υπηρεσίες σε τομείς όπου έχει εμπειρία και προστιθέμενη αξία, ξεφεύγοντας έτσι από την εξάρτηση από την εγχώρια αγορά πληροφορικής.