Στρατηγική δημοσίων σχέσεων : μελέτη περίπτωσης στην διαχείριση κρίσεων
Προβολή/Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δημόσιες σχέσεις ; Διαχείριση κρίσεων ; ΑριστείαΠερίληψη
Βιώνουμε μία εποχή όπου ο ανταγωνισμός και η κρίση πρωταγωνιστούν σε όλα τα επίπεδα. Το γεγονός αυτό καθιστά τα δύο αυτά στοιχεία κρίσιμα και καθοριστικά για τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που τα λαμβάνουν υπόψη τους και τα εντάσσουν στην ευρύτερη διαχείρισή τους. Μέσω του τομέα των Δημοσίων Σχέσεων οι οργανισμοί αναπτύσσουν στρατηγικές επικοινωνίας και διαμόρφωσης εποικοδομητικών και μακροπρόθεσμων σχέσεων με το κοινό και τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η αλληλεπίδραση αυτή μεταξύ ενός οργανισμού και του κοινού του, όταν γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αποβαίνει κερδοφόρα και για τα δύο μέρη. Όταν λοιπόν συμβαίνει αυτό ο οργανισμός επιτυγχάνει την καλύτερη και βιώσιμη λειτουργία του, και το κοινό και τα ενδιαφερόμενα μέρη επιτυγχάνουν την κάλυψη των αναγκών αλλά και των συμφερόντων τους. Όσον αφορά στην βιωσιμότητα ενός οργανισμού το πιο δύσκολο ίσως και κρίσιμο πεδίο, που εντάσσεται στο πλαίσιο των Δημοσίων Σχέσεων, είναι αυτό της Διαχείρισης των Κρίσεων. Το κομμάτι αυτό της διαχείρισης βοηθά έναν οργανισμό στο να προλαμβάνει μία κρίση αλλά και στο να την αντιμετωπίζει εάν τελικά προκύψει.
Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας, είναι να παρουσιάσει το θεωρητικό πλαίσιο των Δημοσίων Σχέσεων αλλά και των στρατηγικών τους, και κατόπιν να επικεντρωθεί στο θεωρητικό πλαίσιο της Διαχείρισης Κρίσεων. Στο τέλος και προκειμένου να δούμε στην πράξη πως μπορεί ένας οργανισμός να αντιδράσει σε μία κρίση αλλά και να την αντιμετωπίσει, εφαρμόζοντας μία στρατηγική Δημοσίων Σχέσεων και Διαχείρισης Κρίσεων βάση όσων αναπτύχθηκαν στα επιμέρους κεφάλαια, παρουσιάζεται μία μελέτη περίπτωσης και συγκεκριμένα η κρίση που ξέσπασε στην εταιρεία BP. Η κρίση αυτή ήταν απόρροια του ατυχήματος που σημειώθηκε στις 20 Απριλίου του 2010 και προκάλεσε ποικίλα και σοβαρά προβλήματα σε πολλούς επιμέρους τομείς της δραστηριότητας της εταιρείας.
Συμπερασματικά λοιπόν και μέσω της ανάπτυξης αυτής της μελέτης περίπτωσης παρατίθεται ο τρόπος που μία εταιρεία επισήμως επέλεξε να αντιδράσει και οι στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων που εφάρμοσε για τον σκοπό αυτό. Έτσι βλέπουμε στην πράξη την εφαρμογή κάποιων στρατηγικών διαχείρισης κρίσεων και τις συσχετίζουμε με το θεωρητικό τους πλαίσιο επεξηγώντας και τις συνέπειες της εφαρμογής τους. Κάθε εφαρμογή κάθε διαφορετικής στρατηγικής έχει και το δικό της αποτέλεσμα ως προς την φήμη και την βιωσιμότητα ενός οργανισμού. Έτσι λοιπόν κάθε οργανισμός θα πρέπει να επιλέξει σε αντιστοιχία με την φύση και το μέγεθος της κρίσης την κατάλληλη εκείνη στρατηγική που θα οδηγήσει στην αποτελεσματική αντιμετώπισή της.