Liner shipping : στρατηγικές συμμαχίες με κατεύθυνση στις λειτουργίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναυτιλιακές εταιρείες ; Θαλάσσιες μεταφορές ; Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίωνΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην μελέτη του κλάδου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ιδιαιτέρως επιχειρεί να αναλύσει το φαινόμενο δημιουργίας λειτουργικών συμμαχιών μεταξύ αυτών.
Οι συμμαχίες και η συνεργασία μεταξύ των τακτικών γραμμών θαλάσσιων μεταφορών, των οποίων οι απαρχές εντοπίζονται στα μέσα της δεκαετίας του ’90, καθίστανται πιο επίκαιρες από ποτε, διαδραματίζοντας κεντρικό ρόλο για τη λειτουργία και τη μακροβιότητα των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών θαλάσσιων μεταφορών οι οποίες τα τελευταία τρία χρόνια πλήττονται από τη δραματική πτώση των ναυλολογίων (εξαιτίας της διατάραξης της ισορροπίας μεταξύ προσφοράς - ζήτησης φορτίου, ως απόηχου της οικονομικής κρίσης) και της συνεχώς ανοδικής τάσης της τιμής του πετρελαίου.
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται παρουσίαση του κλάδου των εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς και των παρεχόμενων υπηρεσιών και αξιολόγηση αυτών σε σχέση με τις απαιτήσεις των πελατών τους με τη χρήση της Μεθόδου για την Βελτιστοποίηση της Ποιότητας (QFD) προκειμένου να εντοπισθούν δυνατότητες διαφοροποίησης. Στη συνέχεια παρατίθενται τα διάφορα είδη στρατηγικών συμμαχιών ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη και ανάλυση των διαφόρων ειδών λειτουργικών συμμαχιών. Η σκοπιμότητα σύναψης αυτών καθώς και οι παράγοντες απ’τους οποίους εξαρτάται η βιωσιμότητά τους αναλύονται στη συνέχεια.
Τέλος παρουσιάζονται τα παραδείγματα των κατεστημένων τριών μεγάλων συμμαχιών μεταξύ των θαλάσσιων μεταφορέων καθώς και οι πρόσφατες λειτουργικές συμμαχίες μεταξύ δύο κορυφαίων μεταφορέων και δύο εδραιωμένων συμμαχιών που αναδεικνύουν με εμφατικό τρόπο την ανάγκη αναδιάρθρωσης των λειτουργιών τους και διαφοροποίησης της δομής του κλάδου προκειμένου να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα ή ακόμη και τη βιωσιμότητά τους.