Ανάλυση πωλήσεων μοτοποδηλάτων στην ελλάδα : μελέτη περίπτωσης εταιρείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μοτοσικλέτα ; ΕμπόριοΠερίληψη
Η παρούσα εργασία, μέσα από την ανάλυση του κλάδου των μοτοσικλετών, αλλά και την ενδελεχή ανάλυση μιας εκ των εταιρειών που εμπορεύονται προϊόντα του υπόψιν κλάδου, επιχειρεί να απεικονίσει και να τονίσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που κάνουν τον κλάδο αυτό εμπορίας να ξεχωρίζει.
Το πρώτο κεφάλαιο της υπόψιν μελέτης έχει ως στόχο να τονίσει τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που εμπεριέχονται στον κλάδο των μοτοσικλετών. Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του κλάδου εμπορίας στην Ελλάδα, καθώς επίσης και τη διάρθρωση του κλάδου αυτού, αναφορικά με τους κατασκευαστές, τους διανομείς, τις πωλήσεις αξεσουάρ και ανταλλακτικών, αλλά και την παροχή υπηρεσιών service. Παράλληλα, αναφέρονται και όλοι εκείνοι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για την αγορά μοτοσικλετών, ενώ η ανάλυση των παραγόντων αυτών υποστηρίζεται και από την παροχή οικονομικών στοιχείων. Τέλος, το πρώτο αυτό κεφάλαιο ολοκληρώνεται με τη διατύπωση όλων εκείνων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αλλά και με τις προοπτικές που υπάρχουν προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά.
Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει την ανάλυση όλων εκείνων των ποσοτικών μεθόδων μεταβλητών, για την ακόμη καλύτερη και με αριθμητικά δεδομένα εξέταση του κλάδου των μοτοσικλετών. Η ανάλυση αυτή των ποσοτικών μεθόδων μεταβλητών περιλαμβάνει τη μέθοδο της περιγραφικής ανάλυσης (κατηγορικές – ποσοτικές μεταβλητές), όπως επίσης και συγκρίσεις δειγμάτων. Η σύγκριση του δείγματος γίνεται με τρεις τρόπους: με τη χρήση της μεθόδου ANOVA (ανάλυση διακύμανσης), με τη μέθοδο του Multiple Range Tests και με τη μέθοδο της Παλινδρόμησης.
Στο τρίτο κεφάλαιο, η μελέτη επικεντρώνεται στην εξέταση μιας επιχείρησης εμπορίας μοτοσικλετών στην Αθήνα, και ειδικότερα στην περιοχή του Πειραιά. Η επιχείρηση αυτή είναι η «MOTOREX», των κυρίων Α. Ζαχαροπούλου - Β Αυγέρη. Γίνεται εκτενής αναφορά σε όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να περιγράψουν τις δραστηριότητες και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εξεταζόμενη εταιρεία, μέσα από την ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού της περιβάλλοντος. Παράλληλα, πραγματοποιείται και μια χρηματοοικονομική μελέτη, λαμβάνοντας υπόψιν τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης, σε συνδυασμό και με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, με τις ευκαιρίες και τις απειλές που υπάρχουν σε αυτόν.
Τέλος, η μελέτη ολοκληρώνεται με την αποτύπωση όλων εκείνων των χρήσιμων συμπερασμάτων που προκύπτουν, κυρίως μέσα από την ποσοτική ανάλυση του κλάδου που διεξήχθη, με την χρήση των ποσοτικών μεθόδων μεταβλητών.