Στρατηγικές προώθησης της Ελλάδας ως κύριου Ευρωπαϊκού προορισμού (συγκριτική ανάλυση των βασικών ανταγωνισμών)
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/784/manolaraki_aspasia.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Μανωλαράκη, Αικατερίνη-Ασπασία
Ημερομηνία
2006-07-05Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Διοίκηση και οργάνωση ; Τουριστική πολιτικήΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας που υλοποιήθηκε γύρω από το θέμα αυτό ήταν η παρουσίαση μιας στρατηγικής προώθησης της Ελλάδας στο εξωτερικό. Αφού πρώτα καταγράφηκαν οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της χώρας σε τουριστικό επίπεδο, αναγνωρίστηκαν κατόπιν οι ευκαιρίες και οι απειλές που έχουν παρουσιασθεί. Στην συνέχεια παρουσιάσθηκαν αναλυτικά οι βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας. Ως βασικοί ανταγωνιστές ορίστηκαν η Τουρκία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Αίγυπτος. Η επιλογή των χωρών αυτών έγινε με βάση μιας σειράς κριτηρίων, έτσι όπως έχουν δοθεί από τις διάφορες σχετικές μελέτες και κυρίως την μελέτη της εταιρίας Arthur Andersen. Η Ελλάδα διαθέτει το βασικό τουριστικό προϊόν. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό για την διαφοροποιήσει και να την καταστήσει ανταγωνιστική. Είναι αρκετοί οι προορισμοί που διαθέτουν ένα παρεμφερές τουριστικό προϊόν, όπως η Τουρκία, Η Ισπανία, Η Πορτογαλία, Η Αίγυπτος, κ.α. Για να μπορέσει λοιπόν η χώρα μας να επιβιώσει τουριστικά πρέπει από την μια πλευρά να βελτιώσει τις βασικές και τις επιμέρους τουριστικές υποδομές. Κι από την άλλη να προωθηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να εδραιωθεί στην συνείδηση του κόσμου ως κύριος Ευρωπαϊκός προορισμός. Οι περισσότεροι συμφωνούν πως η ζήτηση για τον παγκόσμιο τουρισμό είτε θα μείνει στάσιμη, είτε θα αυξηθεί με πολύ χαμηλούς ρυθμούς έως το 2005. Επιπλέον ο ανταγωνισμός από τις χώρες με αρνητικές επιδόσεις για το 2002 θα είναι πολύ πιο έντονος τα επόμενα χρόνια. Άρα είναι βέβαιο πως ο τουρισμός μας πρέπει να τύχει εξαιρετικής προσοχής, για να μπορέσει όχι μόνο να διατηρήσει την θέση του στην διεθνή αγορά, αλλά και να προσφέρει, όπως έχει την δυνατότητα, πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία. Ένα από τα στοιχεία που είναι απαραίτητα προκειμένου κάτι τέτοιο να επιτευχθεί, είναι και η ενεργητική παρουσία μιας ολοκληρωμένης και συγκροτημένης επικοινωνιακής στρατηγικής