Εκπαιδευτικά παιχνίδια προσομοίωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Educational games ; Simulation games in education ; Education, Elementary -- Computer-assisted instruction ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήΠερίληψη
Η αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου- υπολογιστή μπορεί στις μέρες μας να καθοδηγείται από τις κινήσεις του ανθρώπινου σώματος, μέσω μίας ψηφιακής κάμερας, και χωρίς να είναι ανάγκη να μεσολαβούν άλλες συσκευές εισόδου. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, περιγράφει την τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης μέσω μίας ψηφιακής κάμερας, μελετώντας τα οφέλη της και παραθέτοντας εφαρμογές που κάνουν χρήση της τεχνολογίας αυτής. Επιπλέον, περιγράφει τη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης της πολυμεσικής εφαρμογής «Ανακαλύπτω την ελληνική μυθολογία με κίνηση» που βασίστηκε στην τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης. Επιδιωκόμενος στόχος ήταν η δημιουργία ενός ελκυστικού υλικού και μίας σύγχρονης μεθοδικής διδακτικής προσέγγισης με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διδακτική πράξη. Το γνωστικό αντικείμενο που επιλέχθηκε ήταν η ιστορία, στη θεματική ενότητα της ελληνικής μυθολογίας, που αποτελεί τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η πολυμεσική εφαρμογή απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μαθητές της Τρίτης Δημοτικού της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η επιλογή του περιεχομένου του στηρίχθηκε στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με διαθεματική προσέγγιση του αντικειμένου.