Ικανοποίηση πελατών των εργαστηρίων αισθητικής στην Ελλάδα και η ανάγκη ποιότητας στην αισθητική
Customers' satisfaction from beauty salons in Greece and the necessity of quality in aesthetics
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αισθητική ; Aesthetics ; Ικανοποίηση καταναλωτών ; Customer servicesΠερίληψη
Στην καθημερινότητα μας πολλές φορές ακούμε να μιλούν για την «ικανοποίηση» ως μια αόρατη δύναμη που πολλοί προσπάθησαν να δαμάσουν. Για να την δαμάσεις, πρέπει πρώτα να την καθορίσεις, να την γνωρίσεις και μετά να παίξεις μαζί της, να γίνεις ένα με αυτήν. Η ικανοποίηση των πελατών αποτελεί πρωτεύοντα στόχο για τις επιχειρήσεις καθώς έχει υπολογισθεί ότι το κόστος διατήρησης ενός υφιστάμενου πελάτη είναι κατά πολύ μικρότερο από το κόστος προσέλκυσης ενός νέου. Οι καταναλωτές ενημερώνονται συνεχώς, απαιτούν και καθημερινά ανεβάζουν τον πήχη των απαιτήσεων τους ψηλότερα, δυσκολεύοντας τις επιχειρήσεις οι οποίες είναι αναγκασμένες να βρίσκουν νέες τάσεις, νέες ιδέες, έξυπνες λύσεις προσαρμοσμένες στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Η κατάσταση είναι δυσκολότερη στον τομέα των υπηρεσιών κυρίως λόγω της άυλης μορφής αυτών, αλλά και της εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα. Την ειδοποιό διαφορά στις υπηρεσίες για τον πελάτη, την δημιουργεί η ύπαρξη ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Έτσι, ενώ πολλές εταιρείες εστιάζουν τις προσπάθειές τους στην ικανοποίηση των καταναλωτών-πελατών τους, η επίτευξη και η διατήρηση καταναλωτικής αφοσίωσης αποτελεί τον απόλυτο στόχο ειδικά για στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Η κοινωνία προσδοκά αλλά και απαιτεί ποιότητα ζωής, ποιότητα αγαθών αλλά και υπηρεσιών. Ο τομέας της αισθητικής, της ευεξίας, της ομορφιάς και των αντίστοιχων υπηρεσιών όχι μόνο δεν πρέπει να ολιγωρήσει, αλλά επιβάλλεται να κινηθεί με ταχείς ρυθμούς προκειμένου να διασφαλίσει τη σταθερή σε αξία και μόνιμη σχέση με τους πελάτες του. Για να το πετύχει αυτό απαιτείται πρωτίστως ο καθορισμός του βαθμού ικανοποίησης των πελατών των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και την καταγραφή των τυχόν παραπόνων τους, προκειμένου να δώσουν στις επιχειρήσεις τα στοιχεία εκείνα που απαιτούνται ώστε να βελτιωθούν και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.