Το ηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο της πληροφορικής στην Ελλάδα
View/ Open
Abstract
Σήμερα το Internet αποτελεί ίσως ένα από τα σημαντικότερα κανάλια επικοινωνίας του αιώνα μας, έχοντας περάσει πλέον από την πρώιμη φάση των προηγούμενων ετών Οι χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν φθάσει αισίως τα 190 εκ. εκ των οποίων περίπου 100.000 είναι οι Έλληνες με σταθερό IP. Η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις χρήσης του Internet αλλά και του ηλεκτρονικού εμπορίου, των εμπορικών συναλλαγών δηλαδή μέσω του Internet. Αντικείμενο της παρούσης μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο της πληροφορικής στην Ελλάδα. Για τον παραπάνω σκοπό δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο είκοσι δύο ερωτήσεων το οποίο απεστάλη στις τριάντα πρώτες επιχειρήσεις του κλάδου. Από αυτές απάντησαν οι είκοσι μία οι οποίες στη συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Το κριτήριο για την παραπάνω κατηγοριοποίηση ήταν το μέγεθος τους με βάση τον αριθμό ατόμων που απασχολούσαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν μάλλον απογοητευτικά, αφού το συμπέρασμα ήταν ότι το Internet αντιμετωπίζεται ακόμα με σκεπτικισμό από τις εταιρείες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι από το δείγμα μας το 43% απάντησε ότι δεν πραγματοποιεί καμία πώληση στο Internet. Από τα σημαντικότερα εμπόδια στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζεται η έλλειψη κρίσιμης μάζας πελατών στο Internet και γενικότερα το χαμηλό ποσοστό χρηστών ηλεκτρονικών μέσων στην Ελλάδα. Το δεύτερο σε σειρά εμπόδιο είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των πελατών στο ηλεκτρονικό περιβάλλον και η ανησυχία για τη μειωμένη ασφάλεια που παρέχει αυτό. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να συνυπολογιστεί και ένα δημόσιο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο που καθιστά το Internet ή μια ακριβή πολυτέλεια (π.χ. DSL) είτε ένα αργό και μη αξιόπιστο μέσο επικοινωνίας. Έτσι από την πλευρά των επιχειρήσεων ακόμα δεν υπάρχει η θέληση ή η ενημέρωση για το άνοιγμα στο ηλεκτρονικό περιβάλλον. Πολλές εταιρείες λόγω των παραπάνω λόγων έχουν περιορίσει την ηλεκτρονική τους παρουσία στις υπηρεσίες after- sales κρατώντας μια στάση αναμονής.