Εφαρμογή επιχειρηματικού σχεδίου, με έμφαση στο σχέδιο μάρκετινγκ σε ξενοδοχειακές μονάδες: η περίπτωση ξενοδοχείου στη Μόσχα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ρωσία ; Hotel management -- Russia ; Marketing ; ΜάρκετινγκΠερίληψη
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα έντονος και αναμένεται να αυξηθεί στο άμεσο μέλλον. Για να μπορέσουν λοιπόν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν αποτελεσματικά χρειάζονται καλά επιχειρηματικά σχέδια. Η εργασία αυτή πραγματεύεται τις γενικές αρχές του επιχειρηματικού σχεδίου στον ξενοδοχειακό κλάδο. Η δομή της είναι τέτοια, ώστε να περιγράφει και να αναλύει, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το πολυσύνθετο αντικείμενο του επιχειρηματικού σχεδίου, χρησιμοποιώντας προς το σκοπό αυτό έννοιες, γενικές ιδέες και διαγράμματα που διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την απρόσκοπτη κατανόηση της ύλης του εκ μέρους του αναγνώστη. Πρωταρχικός σκοπός της εργασίας αυτής είναι να δώσει στον αναγνώστη τις γενικές αρχές του ξενοδοχειακού επιχειρηματικού σχεδίου, καθώς επίσης να τον βοηθήσει να αντιληφθεί την τεράστια σημασία που έχει αυτό για τις ξενοδοχειακές μονάδες. Για την καλύτερη κατανόηση της εφαρμογής του επιχειρηματικού σχεδίου στο ξενοδοχείο, σε κάθε βασικό στάδιο του σχεδίου, χρησιμοποιείται ως παράδειγμα το ξενοδοχείο της Ρωσίας που εξετάζεται. Πρέπει να τονισθεί πάντως ότι δίνεται έμφαση στο σχέδιο μάρκετινγκ, που αποτελεί έτσι, το ακινητότερο μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου. Το πρώτο κεφάλαιο μελετά το φαινόμενο του τουρισμού και αποκαλύπτει τους κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που το διέπουν. Επίσης, παρουσιάζονται ο ρόλος και τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού σχεδίου. Στο τέλος εξετάζονται τα βασικά στάδια του προγραμματισμού του επιχειρηματικού σχεδίου. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα απαραίτητα βήματα για την ανάλυση του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος ενός ξενοδοχείου. Ο ρόλος της αποστολής και της διαμόρφωσης στρατηγικής του ξενοδοχείου συζητιέται στο τρίτο κεφάλαιο. Το πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε το μάρκετινγκ του ξενοδοχείου, δηλαδή πώς μπορούμε να τμηματοποιήσουμε την ξενοδοχειακή αγορά, πώς να βρούμε τους κατάλληλους πελάτες-στόχους και πώς να τοποθετήσουμε το ξενοδοχείο συζητιέται στο κεφάλαιο τέσσερα. Στο κεφάλαιο πέμπτο παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ. Δηλαδή, συζητιέται το προϊόν, η τιμή, η διανομή και η προώθηση του ξενοδοχείου. Στο κεφάλαιο έξι θα αναλύεται η σχέση της στρατηγικής και της οργανωτικής δομής ενός ξενοδοχείου. Μελετείται κατ' αρχήν η δομή και η σημασία της για την επιχείρηση. Στη συνέχεια, γίνεται εστίαση στη σχέση μεταξύ στρατηγικής και δομής και τέλος θα αναφέρεται με το μοντέλο των επτά σίγμα που επινόησε η εταιρεία συμβούλων McKinsey. Το κεφάλαιο επτά με την επαναπληροφόρηση (feedback) και τη σύγκριση μεταξύ στόχων και αποτελεσμάτων ακολουθεί η αξιολόγηση του όλου σχεδίου. Το στάδιο αυτό είναι πρωτεύουσα σημασίας, καθώς βοηθά να εξαχθούν συμπεράσματα τόσο για την ορθότητα του σχεδίου όσο και για την ορθότητα της διαδικασίας λήψης αποφάσεων που ακολουθεί. Ο σκοπός του ελέγχου είναι η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας με βάση τους στόχους που είχαν τεθεί.