Η επαγγγελματική αποκατάσταση των ανάπηρων ατόμων στην Ελλάδα - εξόρυξη στάσεων και συμπεριφορών μέσα από ανάλυση δεδομένων
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επαγγελματικός προσανατολισμός ; Επαγγελματική εκπαίδευση -- Άτομα με ειδικές ικανότητες ; Εργασία -- Άτομα με ειδικές ικανότητες ; Vocational guidance ; People with mental disabilities -- Education ; People with mental disabilities -- EmploymentΠερίληψη
Στη συγκεκριμένη μελέτη θα διερευνηθούν εκείνοι οι παράγοντες που επιδρούν στην επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με προβλήματα όρασης, ακοής και κινητικής δυσχέρειας μετά από την αποφοίτηση τους από τα ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διαπιστώσει κατά πόσο απασχολεί τους γονείς ατόμων με κιναισθητικές αλλά και κινητικές βλάβες το θέμα της εύρεσης αρχικά εργασίας και της διατήρησης της καθώς και η ανέλιξη στον εργασιακό χώρο, Πέρα από αυτό, όμως, θα δούμε και κατά πόσο παροτρύνουν οι ίδιοι τα παιδιά τους να αναζητήσουν δουλειά, καθώς και αν πραγματικά έχουν την πεποίθηση ότι τα παιδιά τους έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάτι τέτοιο. Θα εξεταστεί, ακόμη, αν και σε ποιο βαθμό η πολιτεία και το σχολείο από τη δική τους πλευρά τους δίνουν όλα εκείνα εφόδια που είναι απαραίτητα, ώστε να βγουν ισότιμα μέλη στην αγορά επαγγέλματος. Επιπρόσθετα, θα ασχοληθεί με τον τρόπο που τα ίδια τα άτομα με κάποια δυσλειτουργία αντιμετωπίζουν το θέμα της εργασίας. Ακόμα, θα ήταν παράλειψη να μην ζητηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία για το εν λόγω θέμα, για το αν υπάρχουν ελλείψεις στον τομέα της εκπαίδευσης που αποτελούν τροχοπέδη για την εξεύρεση εργασίας, αλλά και ποιες είναι οι απόψεις τους για το επαγγελματικό μέλλον αυτών των παιδιών. Το 10% των Ελλήνων, δηλαδή 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάποια αισθητηριακή ή πνευματική αναπηρία, 130.000 άνθρωποι υπάρχουν με σοβαρά προβλήματα όρασης (Λύτρα, 2009), ωστόσο τις δύο τελευταίες δεκαετίες κάθε χρόνο έχουμε 2.500 μικρά παιδιά με μόνιμες αναπηρίες από τροχαία ατυχήματα (Μαρκοίζος. 2005, σελ. 2, 3). Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων σε ειδικά σχολεία που απευθύνονταν σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η διεξαγωγή της έρευνας ήταν σαφέστατα πιο εύκολο να γίνει στα ειδικά σχολεία. Κι αυτό γιατί σε αυτά παρουσιάζεται πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση ανάπηρων μαθητών από εκείνη που συναντούμε στα γενικά. Τέλος, στόχος ήταν η ενασχόληση και με τις στάσεις, όπως οι τελευταίες διαμορφώνονται στα ειδικά σχολεία και μόνο. Η γεωγραφική εμβέλεια της έρευνας είναι στον νομό Αττικής. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε από τις 15-04-2009 έως τις 22-05-2009.