Marketing plan νεοϊδρυθήσας ξενοδοχειακής μονάδας
Master Thesis
Συγγραφέας
Καλλιαντάς, Ιωάννης Η.
Ημερομηνία
2006-05-17Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- ΕλλάδαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία ενός marketing plan για μια νεοϊδρυθείσα ξενοδοχειακή μονάδα τεσσάρων αστέρων, 181 κλινών στην Ελευσίνα. Το marketing plan αυτό εξυπηρετεί κυρίως δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος είναι η διαπίστωση της βιωσιμότητας της επένδυσης και ο δεύτερος στόχος είναι η χρησιμοποίησή του ως εργαλείο λήψης αποφάσεων από την διοίκηση της επιχείρησης κατά το ξεκίνημα των εργασιών της. Η Ελευσίνα βρίσκεται στο κέντρο του Θριάσιου Πεδίου, μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από μεγάλη συγκέντρωση βιομηχανιών, βιοτεχνιών, εταιρειών αποθήκευσης και μεταφοράς κτλ. Λαμβάνοντας το γεγονός αυτό υπ’ όψη το ξενοδοχείο στο οποίο αναφέρεται η παρούσα εργασία έχει σαν κύριο στόχο την αγορά των επαγγελματιών της περιοχής (business travelers). Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις της περιοχής. Το μέσο συλλογής στοιχείων ήταν το ερωτηματολόγιο, σε όλες τις επιχειρήσεις της αγοράς στόχου. Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες που αντλήθηκαν από την έρευνα, έγινε σαφές ότι υπάρχει ανάγκη φιλοξενίας προσωπικού ή συνεργατών των εταιρειών της περιοχής, η οποία δεν ικανοποιείται σήμερα με τον καλύτερο τρόπο λόγω μικρής δυναμικότητας ξενοδοχειακών κλινών στην περιοχή. Επίσης, φάνηκε ότι οι εταιρείες αναζητούν, στην πλειοψηφία τους, υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ότι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή καταλύματος για το προσωπικό ή τους συνεργάτες τους είναι η τοποθεσία της ξενοδοχειακής μονάδας, η ποιότητα των υπηρεσιών και η τιμή των παρεχόμενων υπηρεσιών. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες αυτές με άλλα στοιχεία, τάσεις του κλάδου στην Αττική, καταρτίσθηκαν προϋπολογιστικές καταστάσεις που ξεκινώντας από τις προβλεπόμενες πωλήσεις παρουσιάζουν την χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης για τα πρώτα πέντε χρόνια της λειτουργίας της. Τέλος, για να ληφθούν υπ’ όψη απρόσμενες αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος ή λανθασμένοι υπολογισμοί όσον αφορά την ζήτηση, λήφθηκαν υπ΄ όψη δύο εναλλακτικά σενάρια.