Το διαδικτυακό μάρκετινγκ στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Εφαρμογές του διαδικτυακού μάρκετινγκ στη βιομηχανία (industrial internet marketing)
Master Thesis
Συγγραφέας
Χρυσανθακόπουλος, Ανδρέας Α.
Ημερομηνία
2001Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Internet marketing ; Electronic commerce ; Διαδικτυακό μάρκετινγκΠερίληψη
Το ραδιόφωνο άλλαξε τις δουλειές και ειδικότερα επηρέασε την επιστήμη του Μάρκετινγκ. Επιτάχυνε τον μετασχηματισμό της οικονομίας σε μία μαζική αγορά. Μία εταιρεία θα μπορούσε να γίνει γνωστή στη χώρα της ή και διεθνώς δημιουργώντας παράλληλα εθνικές καμπάνιες Μάρκετινγκ. Με την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά μπορούσε να γίνει ταυτόχρονα και μία διαφήμιση της εταιρείας έτσι ώστε να δημιουργηθεί ενδιαφέρον για τον καταναλωτή. Η θέση του κάθε προϊόντος γίνεται πιο ευέλικτη. Είναι γεγονός ότι το ραδιόφωνο άλλαζε κάθε μέρα τη ζωή εκατομμυρίων ακροατών και άρχισε να δημιουργείται κάτι σαν κατευθυνόμενη μάζα. Το ραδιόφωνο μετατρεπόμενο από ένα απλό χόμπι σε ουσιαστικά εργαλείο δουλειάς είχε ν' αντιμετωπίσει το πρόβλημα της οικονομικής του επιτυχίας. Δίνοντας αξία στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των πελατών, ήταν απαραίτητο να δημιουργήσει κέρδος έτσι ώστε να διατηρηθεί σαν επιχείρηση. Το ραδιόφωνο είχε να επιλύσει το πρόβλημα του μοντέλου επιχείρησης. Υπήρχαν διαφορετικές απόψεις. Μερικοί ήταν εναντίον της διαφημιστικής υποστήριξης προϊόντων και της πλήρους εμπορευματοποίησης. Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες υπήρχε κυβερνητική υποστήριξη στο ραδιόφωνο. Οι Η.Π.Α. ήταν εναντίον του κυβερνητικού ελέγχου και έδωσαν ώθηση σε καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία. Για την ώρα, η ιδιωτική πρωτοβουλία δεν φαινόταν και τόσο προσοδοφόρα. Στα τέλη του 1924, 581 ραδιοφωνικοί σταθμοί λειτουργούσαν. Πολλοί από αυτούς ήταν αδύνατο να ήταν κερδοφόροι και μέχρι τα μέσα του 1926 πολλοί απ' αυτούς έκλειναν σε ποσοστό σχεδόν 15 τοις εκατό το μήνα. Συγχρόνως, οι καταναλωτές συνέχιζαν ν' αγοράζουν καινούργια ραδιόφωνα. Τελικά η ανάγκη για εθνικά δίκτυα συνδυάζοντας τοπική και εθνική διαφήμιση έκανε το ραδιόφωνο κερδοφόρα επιχείρηση. Το Διαδικτυακό Μάρκετινγκ και το εμπόριο εμφανίζουν πολλές τέτοιες όμοιες αβεβαιότητες αλλά και δυνατότητες. Το Διαδίκτυο άλλαξε τον τρόπο με τον οποίον οι εταιρείες έρχονται σε επαφή με τους πελάτες. Επεκτείνει επίσης τις δυνατότητες για νεωτερισμούς, τιμολογήσεις, πωλήσεις, δημιουργία νέας μάρκας, κ.ο.κ. Δείχνει το δρόμο για νέους τρόπους σκέψης για χρόνο και απόσταση και ανοίγει νέα κανάλια διανομής και αγορές. Ουσιαστικά, το Διαδίκτυο «πιέζει» κάθε επιχείρηση να σκεφθεί προσεκτικά για τα κέρδη που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της. Ενθαρρύνει νέο τρόπο σκέψης και νεωτερισμούς.