Σχέσεις πελατών και προμηθευτών στην ελληνική βιομηχανία: ανάμιξη προμηθευτών στην ανάπτυξη νέων προϊόντων
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Industrial procurement ; Customer relations ; Relationship marketing ; Βιομηχανικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Το τελευταία χρονιά η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των εταιριών έχει αυξηθεί. Το ίδιο έχουν αυξηθεί οι προσδοκίες ναι οι απαιτήσεις του πελάτη. Ζούμε σε μια εποχή που ο πελάτης είναι κυρίαρχος του παιχνιδιού. Το άνοιγμα των αγορών είχε ως αποτέλεσμα να μπουν και νέοι ανταγωνιστές ίσως πιο σκληροί και πιο εύρωστοι, που διεκδικούν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Η κερδοφορία και ο τζίρος είναι στοιχεία που επηρεάζουν άμεσα την βιωσιμότητα της εταιρίας. Μια μικρή κάμψη στην κερδοφορία ή στον τζίρο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση ενδιαφέροντος των επενδυτών με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό. Για να μπορέσουν οι εταιρίες να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες απαιτήσεις αλλά και στις συχνές αλλαγές των τάσεων της διεθνούς οικονομίας, πρέπει να αλλάξουν πράγματα στο «επιχειρείν» τους. Πρέπει πια να καταγράφουν και να αντιδρούν γρήγορα στις ανάγκες του πελάτη, να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στις σύγχρονες απαιτήσεις, να χρησιμοποιούν την τεχνολογία της πληροφορίας όσο το δυνατόν καλύτερα, να αποκτήσουν ή να εκπαιδεύσουν το υπάρχον ανθρωπινό δυναμικό στις νέες απαιτήσεις. Οι αλλαγές αυτές που πρέπει να γίνουν δεν έχουν να κάνουν μόνο με την εσωτερική δομή της εταιρίας αλλά και με τις σχέσεις της με εξωτερικούς παράγοντες (προμηθευτές, συνεργάτες, κ.τ.λ.). Έτσι το φαινόμενο δημιουργίας συνεργασιών και δικτύων μεταξύ των επιχειρήσεων δεν είναι σπάνιο. Κύριος λόγος για την ύπαρξη του φαινομένου είναι η ανάγκη για «στρατηγικές συμμαχίες» που θα διευκολύνουν τον περίπλοκο τρόπο λειτουργών της κάθε εταιρίας.