Ο Ευρωπαϊκός δρόμος προς την επιχειρηματική τελειότητα.Αναλυτική προσέγγιση και ποσοτική διερεύνηση περιεχομένου επιλεγμένων περιπτώσεων
Master Thesis
Συγγραφέας
Κυριακίδης, Στυλιανός Α.
Ημερομηνία
1998-11Επιβλέπων
Δερβιτσιώτης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ευρωπαϊκή Ένωση -- Επιχειρήσεις ; Enterprises -- European Union ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Total quality managementΠερίληψη
Πολλά έχουν γραφτεί μέχρι σήμερα για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ασκείται η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η βιβλιογραφία περιλαμβάνει πολλές μελέτες περιπτώσεων επιτυχημένων επιχειρήσεων καθώς και μελέτες εφαρμογών Ολικής Ποιότητας. Μια τέτοια μελέτη φέρει τον τίτλο «Ο Ευρωπαϊκός Δρόμος προς την Επιχειρηματική Τελειότητα», η οποία βασίζεται στην περιγραφή του τρόπου λειτουργίας 35 Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Η μελέτη έλαβε χώρα υπό την αιγίδα του EFQM (European Foundation for Quality Management) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission DGIIΙ) με τη συνεργασία καθηγητών Πανεπιστημίων από 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Η παρούσα Διπλωματική Διατριβή προσπαθεί να προσδιορίσει την υφή του λεγόμενου «Ευρωπαϊκού δρόμου προς την επιχειρηματική τελειότητα», παρέχοντας μια αναλυτική προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο δραστηριοποιούνται οι 35 υπό εξέταση επιχειρήσεις. Αυτό επιτυγχάνεται με τον προσδιορισμό χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων (μεταβλητών) για διαφορετικές πλευρές επηρεασμού (ενότητες) της εφαρμογής Δ.Ο.Π καθώς και με τη συχνότητα εμφάνισης των μεταβλητών αυτών στο σύνολο των 35 επιχειρήσεων. Ακολουθεί ανάλυση συσχέτισης μεταξύ των μεταβλητών εκείνων που είναι πιθανόν να διαφοροποιούν τον τρόπο λειτουργίας των υπό εξέταση επιχειρήσεων και η ερευνά καταλήγει σε ένα μοντέλο συσχετίσεων μεταξύ, όχι πια μεμονωμένων μεταβλητών, αλλά συνολικά των ενοτήτων μεταξύ τους. Τα ευρήματα αυτά ίσως να αποτελούν ένα μικρό βοήθημα για όσους θέλουν να εφαρμόσουν Ολική Ποιότητα στις επιχειρήσεις τους ή ενδιαφέρονται για το σχεδιασμό μοντέλων ή βραβείων Ποιότητας για επιχειρήσεις με εξαιρετικές επιδόσεις (Business Excellence).