Δημιουργία συστήματος αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή για την εκμάθηση του σωστού τρόπου γραφής τον αριθμών με αναγνώριση χειρόγραφων χαρακτήρων και μοντελοποίηση χρηστών με την χρήση ασαφούς λογικής
Human Computer Interaction (HCI) system for learning the proper way of writing numbers using handwriting character recognition and user modeling using fuzzy logic
View/ Open
Subject
Αυτιστικά παιδιά -- Εκπαίδευση ; Μαθηματικά -- Μελέτη και διδασκαλία ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Λογισμικό εφαρμογών -- Ανάπτυξη ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Autistic children -- Education ; Mathematics -- Study and teaching ; Educational technology ; Application software -- DevelopmentAbstract
The purpose of this thesis is the development of an application for learning the proper way of writing numbers, which will be able to recognize handwritten characters from photographs using an optical character recognition engine (OCR). Digital image processing techniques will be used to image enhancement and to detect and extract the useful information (number) from the original picture. This application will be used as an add-on for an interactive and adaptive tutoring system for teaching math to children with autism, based on the curriculum for students with autism, by the Ministry of National Education and Religious Affairs. The thesis also deals with student modeling using fuzzy logic, which belongs to the computational intelligence field.