Η ανάπτυξη της αγοράς υδροπλάνων στην Ελλάδα: η συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού
View/ Open
Abstract
Η αγορά των υδροπλάνων είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη σε χώρες με πλούσια ακτογραμμή και ανεπτυγμένο τον κλάδο του τουρισμού. Στην Ελλάδα, κατά το πρόσφατο παρελθόν, δραστηριοποιούνταν δύο εταιρείες που πρόσφεραν τακτικές πτήσεις με υδροπλάνο, αλλά λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν αναγκάστηκαν να διακόψουν την λειτουργία τους. Μετά την ψήφιση του Ν.4146/2013, το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της αγοράς υδροπλάνων στην Ελλάδα αναθερμάνθηκε. Οι τακτικές πτήσεις με υδροπλάνο αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, με δύο εταιρείες να δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Η εργασία αυτή, έχει ως σκοπό να διερευνήσει το προφίλ των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών που χρησιμοποιούν υδροπλάνα παγκοσμίως καθώς και τα χαρακτηριστικά των περιοχών που εξυπηρετούν ώστε να φανεί εάν η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει μια πετυχημένη αγορά υδροπλάνων. Στην συνέχεια, παρουσιάζεται η κατάσταση στην Ελλάδα: οι εταιρείες που έκλεισαν πρόσφατα, οι τωρινές εταιρείες και ο πως ο Ν.4146/2013 επηρεάζει τις εταιρείες αυτές. Μελετώντας την περίπτωση της Κροατίας (που πρόσφατα ξεκίνησαν εκεί οι πτήσεις με υδροπλάνο) τα αποτελέσματα που βγαίνουν είναι τα εξής: α) τα υδροπλάνα είναι ιδανικά μέσα μεταφοράς για περιοχές χωρίς χερσαίο αεροδρόμιο, β) είναι ιδανικά για "island hopping", γ) αποτελούν ένα γρήγορο, άνετο και οικονομικό μέσο μεταφοράς για τον τουρίστα. Άρα, η ανάπτυξη της αγοράς υδροπλάνων στην Ελλάδα, και αφού ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια του Ν.4146/2013, αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη του τουρισμού.