E - banking και συναλλασσόμενοι: ηλεκτρονική και νομική προστασία
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονική τραπεζική ; Ηλεκτρονικό δίκαιο ; Διαδικτυακή τραπεζική ; Τραπεζικό δίκαιο ; Internet banking ; Banking law ; Electronic banking ; Internet -- Law and legislationΠερίληψη
Στις μέρες μας η αυτοματοποιημένη παροχή νέων και παραδοσιακών προϊόντων και υπηρεσιών, απευθείας στους πελάτες, μέσω ηλεκτρονικών, αλληλεπιδραστικών καναλιών επικοινωνίας. To e-banking περιλαμβάνει τα συστήματα που επιτρέπουν σε οικονομικούς οργανισμούς, ιδιώτες και επιχειρήσεις να έχουν πραγματοποιούν ποικίλες χρηματοοικονομικές συναλλαγές και να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για σχετικά προϊόντα και υπηρεσίες μέσω δημόσιων ή ιδιωτικών δικτύων, συμπεριλαμβανομένου του Internet. Για την ασφαλή πρόσβαση στις διαθέσιμες υπηρεσίες οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν έξυπνες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως προσωπικούς υπολογιστές, υπολογιστές χειρός (PDA), ATM ακόμη και κινητά τηλέφωνα. Η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένα σχετικά νέο εναλλακτικό τραπεζικό κανάλι. Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε το 1997 από την Εγνατία τράπεζα και κατόπιν ακολούθησαν και οι άλλες τράπεζες του εσωτερικού. Σήμερα υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής διαθέτει η πλειοψηφία των εγχώριων οργανισμών. Παρότι η ηλεκτρονική τραπεζική στην χώρα μας έχει πραγματοποιήσει πρόοδο δυσανάλογη με την ‘ηλικία' της. Η ηλεκτρονική τραπεζική έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις. Παρά της νέες τάσεις που εμφανίζει το e-banking στο εξωτερικό, πολλές είναι οι σκέψεις και οι ιδέες που καταλαμβάνουν θέση στον μελλοντικό σχεδιασμό της ηλεκτρονικής τραπεζικής στην χώρα μας. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία πρόκειται να αναλυθεί η διάδοση του Internet σε παγκόσμιο επίπεδο και η βελτίωση των μεθόδων ασφαλούς σύνδεσης και ελέγχου της αξιοπιστίας των συναλλαγών έχουν δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τους τραπεζικούς οργανισμούς, που είναι πλέον σε θέση να εμπλουτίσουν σημαντικά το portfolio προϊόντων και υπηρεσιών τους, να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί. Βασικό χαρακτηριστικό σημείο αναφοράς είναι ο ανταγωνισμός που έχει συμβάλει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών e-banking, όπως έγκριση δανείων, άνοιγμα λογαριασμών, ηλεκτρονικές πληρωμές, portals με χρηματοοικονομικό περιεχόμενο, προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις κάθε πελάτη, συναλλαγές Β2Β (Business To Business) κ.ά.