Υποστήριξη κοινωνικής δημιουργικότητας με συνεργατικές τεχνολογίες αναζήτησης πληροφοριών
Supporting social creativity with cooperative technologies of information search
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Δημιουργικότητα ; Δημιουργική σκέψη ; Creative ability ; Creative thinking ; Information technology ; Information societyΠερίληψη
Για όσο καιρό μπορούμε να θυμηθούμε η λέξη δημιουργικότητα θεωρούνταν μια ιδιότητα που μόνο μεμονωμένα άτομα μπορούσαν να έχουν. Το ταλέντο, η γενετική προδιάθεση και το περιβάλλον θεωρούνταν παράγοντες που έπαιζαν σημαντικό λόγο μόνο στην ενός ανάπτυξη ενός δημιουργικού ατόμου. Όταν ένα τέτοιο άτομο δημιουργούνταν η κοινή άποψη ήταν ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει και μέσα σε κενό. Τα τελευταία χρόνια αυτή η άποψη έχει ατονήσει. Πλέον ο πιο σημαντικός παράγοντας για να είναι κάποιος δημιουργικός θεωρούνται οι πληροφορίες και η ανάδραση που δέχεται από το εξωτερικό περιβάλλον και κυρίως από άλλους ανθρώπους. Με αυτόν τον τρόπο η έννοια της κοινωνικής δημιουργικότητας εισήχθηκε στις ακαδημαϊκές μελέτες, στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα και αργά αλλά σταθερά και στον υπόλοιπο κόσμο. Η κοινωνική δημιουργικότητα στρέφει το επίκεντρο από το άτομο στην ομάδα και προσπαθεί να βρει νέους τρόπους να δημιουργήσει καινοτομία δίνοντας σε ιδέες χώρο και χρόνο να αναπτυχθούν. Σημαντικός αρωγός σε όλα αυτά δεν είναι άλλος από την επιστήμη της τεχνολογίας, ο παγκόσμιος ιστός και οι ανοιχτές κοινωνίες σε όλη τη υφήλιο. Ο σκοπός αυτού του έργου είναι διττός. Από τη μία πλευρά να εξηγήσουμε και να αναλύσουμε την έννοια της κοινωνικής δημιουργικότητας και να ορίσουμε το πλαίσιο στο οποίο αυτή λειτουργεί. Ταυτόχρονα θα σχεδιάσουμε και θα υλοποιήσουμε μια πλατφόρμα για δημιουργική έρευνα σε εμπορικό επίπεδο.