Εφαρμοσμένο βιομηχανικό μάρκετιγνκ: το παράδειγμα του κλάδου της βιομηχανίας μεταποίησης χάρτου στην Ελλάδα
View/ Open
Subject
Βιομηχανικό μάρκετινγκ ; Έρευνα αγοράς ; Προϊόντα χαρτιού -- Βιομηχανία και εμπόριο ; Industrial marketing ; Market surveys ; Paper products industryAbstract
Η παρούσα μελέτη προσπάθησε να μελετήσει το βαθμό επιρροής των διαθέσιμων μέσων προώθησης τόσο στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών των επιχειρήσεων του κλάδου της μεταποίησης χάρτου πολυτελείας, και των άμεσα εμπλεκόμενων εταιρειών του κλάδου των γραφικών τεχνών και του κλάδου της βιομηχανίας γάμου και βάπτισης που συναλλάσσονται με πελάτες λιανικής πώλησης στον ελλαδικό χώρο, όσο στην επιλογή των προμηθευτών από τους επαγγελματίες των προαναφερθέντων κλάδων. Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας των τελευταίων ετών και τα μέχρι τώρα διαθέσιμα δευτερογενή στοιχεία κατέδειξαν την απουσία αντίστοιχης έρευνας στον ελλαδικό χώρο για τους συγκεκριμένους κλάδους. Οι περισσότερες έρευνες αφορούν B2C και Β2Β marketing γενικά χωρίς να επικεντρώνονται σε κάποιο συγκεκριμένο κλάδο ή εστιάζουν μόνο στην αξία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χωρίς να τονίζουν εξίσου τη σημασία της διαπροσωπικής επικοινωνίας με το word of mouth, που παρά την τεχνολογική πρόοδο συνεχίζει να ισχυροποιείται. Συνεπώς, η παρούσα μελέτη αποτελεί μία πρώτη απόπειρα εξαγωγής συμπερασμάτων για τους προαναφερθέντες κλάδους στη χώρα μας. Η παρούσα μελέτη βασίστηκε στην μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας που περιλαμβάνει την ανάλυση της κατάστασης, τη συλλογή και ανάλυση στοιχείων και τη διατύπωση συμπερασμάτων. Τα διαθέσιμα δευτερογενή στοιχεία αποτέλεσαν τη βάση για τη διατύπωση υποθέσεων, την οποία ακολούθησε έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου για τη συλλογή πρωτογενών στοιχείων. Τα αποτελέσματα της μελέτης επικυρώνουν τις υποθέσεις για τη σημασία των νέων τεχνολογιών και των μέσων προώθησης που προκύπτουν από αυτές. Πρωτίστως όμως καταδεικνύουν πως παρά την παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και του διαδικτύου με τη συνεπακόλουθη διεύρυνση των επιλογών των αγοραστικών αποφάσεων, η αξία και η επιρροή της διαπροσωπικής επικοινωνίας στα γεωγραφικά όρια της χώρας μας παραμένει μεγάλη τόσο στην επιλογή προμηθευτών από τους επαγγελματίες όσο και στην προτίμηση του καταναλωτή απέναντι στους επαγγελματίες των κλάδων αυτών. Επιπροσθέτως, καταδεικνύει την φθίνουσα πορεία του έντυπου λόγου και των παραδοσιακών εκθέσεων, τη μετατόπιση της κυριαρχίας από τα έντυπα μέσα στα οπτικοακουστικά, καθώς και το μετασχηματισμό των μέσων μαζικής επικοινωνίας προς την ανάπτυξη ολοκληρωμένων και ψηφιακών επικοινωνιακών συστημάτων. Τέλος, αναδεικνύεται η βαρύτητα του word of mouth όχι μόνο ως επικρατούν μέσο προώθησης της επιχείρησης, αλλά και ως σημαντικό και υπολογίσιμο μέσο εύρεσης του προμηθευτή από τους επαγγελματίες του κλάδου. Παράλληλα με τα αποτελέσματα της έρευνας παρατίθενται οι περιορισμοί της έρευνας και οι προβληματισμοί σχετικά με τους προαναφερθέντες κλάδους, καθώς και τρόποι αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της έρευνας τόσο από τα στελέχη των επιχειρήσεων όσο και για μελλοντικές έρευνες.