Το κινητό επιχειρείν (m-commerce) ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: η περίπτωση της ελληνικής επιχείρησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ανταγωνισμός ; Παιχνίδια, Τυχερά ; Electronic commerce ; Mobile commerce ; Competition ; Sports bettingΠερίληψη
Με τη βοήθεια της ασύρματης και της κινητής τεχνολογίας, η κοινωνία ως σύνολο έρχεται σε επαφή με αλλαγές στον τρόπο, με τον οποίο γίνεται ο χειρισμός των εργασιών, όπως για παράδειγμα είναι το εμπόριο και οι συναλλαγές, καθώς και η διαχείριση των αποθεμάτων και των τραπεζικών συναλλαγών. Ως φυσικό επακόλουθο, αναδύεται ένας νέος σύγχρονος επιχειρηματικός τομέας, ο οποίος ονομάζεται κινητό επιχειρείν (m-commerce), φέροντας ένα πλήθος ευκαιριών και προκλήσεων, τον οποίο πολλοί χαρακτηρίζουν ως μετεξέλιξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν (e-commerce). Το βασικό στοιχείο του m-commerce είναι επικεντρωμένο γύρω από την ευκολία και από το εάν η αγορά αποδεικνύεται περισσότερο μια ταλαιπωρία από ότι μια ευκολία, ο καταναλωτής θα εγκαταλείψει τη συναλλαγή και θα προχωρήσει σε μια εταιρεία, που είναι πιο φιλική προς την κινητή του συσκευή. Οι επιχειρήσεις σήμερα όχι μόνο πρέπει να αποδεχθούν αυτές τις αλλαγές, αλλά και πρέπει να τις ενστερνιστούν, προκειμένου να παραμείνουν στο παιχνίδι.
Για τις ανάγκες της εργασίας μελετήθηκε η σχετική επιστημονική βιβλιογραφία, σε ότι αφορά στο θεωρητικό πλαίσιο του κινητού επιχειρείν καθώς και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ενώ στη συνέχεια διεξήχθη έρευνα με τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης και συγκεκριμένα, της περίπτωσης της ελληνικής εταιρείας ΟΠΑΠ Α.Ε.. Η εταιρεία ΟΠΑΠ Α.Ε. ως ηγέτης στην ελληνική αγορά των τυχερών παιγνίων, δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες κινητής τηλεφωνίας να αγοράζουν τις υπηρεσίες της, όπου αυτή δραστηριοποιείται, επικυρώνοντας το όραμα της για ένα νέο οικοσύστημα παιχνιδιών μέσω κινητών τηλεφώνων. Τα προηγμένα προϊόντα τυχερών παιχνιδιών της εταιρείας συνεργάζονται στις μέρες μας με φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών και εφαρμογών μηνυμάτων.