Στρατηγικές marketing χονδρεμπορίου στην ελληνική αγορά Profil αλουμινίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μάρκετινγκ ; Marketing ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Strategic planning ; Αλουμίνιο -- Βιομηχανία και εμπόριο ; Aluminum industry and tradeΠερίληψη
Ο κλάδος της οικοδομής αποτελεί έναν από τους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Η αγορά του αλουμίνιου καταλαμβάνει μια σημαντική θέση σε αυτό τον κλάδο και οι δυνατότητες της μπορούν να αποτελέσουν πλεονέκτημα στη σημερινή κατάσταση. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει τις απόψεις των κατασκευαστών αλουμινίου αναφορικά με τις εταιρείες παραγωγής (διελάσεις), τους ενδιάμεσους χονδρεμπόρους και την σχέση τους με τον τελικό καταναλωτή. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων σε κατασκευαστές αλουμινίου που εδρεύουν στο νομό Αττικής και είναι πιστοποιημένοι από την εταιρεία Europa Profil Αλουμινίου Α.Β.Ε. Από την έρευνα αναδείχθηκε το πρόβλημα της οικονομικής κρίσης και η συρρίκνωση της ζήτησης ως ο νούμερο ένα παράγοντας που έχει διαμορφώσει τη σημερινή κατάσταση στην αγορά του αλουμινίου. Ως προς τα βασικά κριτήρια επιλογής των καταναλωτών η επωνυμία της σειράς από τη μία πλευρά και η τιμή από την άλλη είναι αυτά που κυριαρχούν. Αντίθετα, η διαδικασία επιλογής χονδρεμπόρου από τους κατασκευαστές είναι πολύ διαφορετική, όπως ήταν αναμενόμενο, καθώς η τιμή δεν εμφανίζεται να είναι σημαντικός παράγοντας, ενώ η φερεγγυότητα του χονδρεμπόρου και η διαθεσιμότητα προϊόντων καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις. Ζητούμενο των χονδρεμπόρων από εδώ και στο εξής θα πρέπει να είναι η συγκράτηση του υπάρχοντος πελατολογίου και η μετακίνησή τους στο κομμάτι της αλυσίδας που βρίσκεται πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Η συνεργασία χονδρεμπόρου κατασκευαστή θα πρέπει να γίνει πιο στενή και ο χονδρέμπορος να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο τόσο στην αναζήτηση πελατών όσο και στον τελικό καθορισμό της τιμής, με σκοπό να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί έναντι των υπόλοιπων εταιρειών.