Παραγωγή κοινωνικών συστάσεων σε διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης με χρήση τεχνολογιών web 2.0
Master Thesis
Συγγραφέας
Κονιδάρης, Δημήτριος Ν.
Ημερομηνία
2015-04-21Επιβλέπων
Δουλκερίδης, ΧρήστοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Recommender systems (Information filtering) ; User interfaces (Computer systems) ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Information storage and retrieval systems -- Social aspectsΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην κατασκευή ενός συστήματος παροχής εξατομικευμένων συστάσεων που ενσωματώνεται σε πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης η οποία αφορά το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» και διδάσκεται στην τελευταία τάξη Γενικών Λυκείων. Αρχικά, παρουσιάζεται η ανάγκη ύπαρξης συστημάτων παραγωγής συστάσεων σε ιστότοπους αφού επεξηγείται αναλυτικά η εν λόγω έννοια. Εν συνεχεία δίνονται παραδείγματα ιστοτόπων που παράγουν εξατομικευμένες συστάσεις προς τους επισκέπτες τους. Ακολούθως αναλύονται οι κατηγορίες μεθόδων παραγωγής συστάσεων, καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Έπειτα αναλύονται διεξοδικότερα κάποια παραδείγματα ήδη δοκιμασμένων αλγορίθμων όπως αυτών που εφαρμόζονται στο amazon, στο YouTube και στο google news. Οι αλγόριθμοι αυτοί ανήκουν στην κατηγορία collaborative filtering από την οποία τελικά επελέγη αλγόριθμος που χρησιμοποιήθηκε στην πλατφόρμα. Σύμφωνα με τη λογική της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται οι πιο όμοιοι χρήστες σε σχέση τον τρέχοντα (ενεργό) επισκέπτη της πλατφόρμας και του προτείνονται άρθρα στα οποία έχουν δώσει υψηλή βαθμολογία οι συγκεκριμένοι όμοιοι χρήστες. Ακολουθεί μια συνοπτική περιγραφή της πλατφόρμας και αναφέρονται οι τρόποι παραγωγής συστάσεων σε αυτή, είτε είναι μερικώς προσωποποιημένοι είτε όχι. Στη συνέχεια δίνεται μια αναλυτική περιγραφή των βημάτων τροποποίησης του συστήματος, στα οποία περιλαμβάνεται και η παράθεση του αλγορίθμου που τελικώς επιλέχθηκε. Κατ’ αυτόν τον τρόπο κατέστη δυνατό να μπορεί το σύστημα να παράγει εξατομικευμένες συστάσεις προς τους χρήστες του. Ακολούθως έγινε η αξιολόγηση του συστήματος το οποίο χρησιμοποιήθηκε από μαθητές Β και Γ τάξης του τομέα Πληροφορικής ΕΠΑΛ οι οποίοι έχουν καλή γνώση των αλγοριθμικών δομών. Από την αξιολόγηση προέκυψαν πολύ θετικά αποτελέσματα αφού οι μαθητές σε μεγάλο βαθμό ενθουσιάστηκαν με την πρόταση εξατομικευμένου εκπαιδευτικού υλικού και θεώρησαν ότι είχαν έναν πολύτιμο βοηθό κατά τη μελέτη τους. Η κατασκευή της πλατφόρμας έγινε με το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου JOOMLA 1.5.22 και η παραγωγή των συστάσεων με χρήση PHP, MySQL, HTML καθώς και επεκτάσεων του JOOMLA.