Ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης μάθησης για την εκμάθηση υποθετικών λόγων της αγγλικής γλώσσας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αγγλική γλώσσα -- Μελέτη και διδασκαλία ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήΠερίληψη
Η επιστήμη της πληροφορικής και η τεχνολογία της πληροφορίας έχουν αδιαμφισβήτητα χαρακτηρίσει την εποχή μας. Καθημερινά βρίσκουν εφαρμογή σε αμέτρητους τομείς της ζωής μας προσφέροντάς μας οφέλη και δυνατότητες που ποτέ άλλη φορά δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε. Χρησιμοποιούνται σε μια πληθώρα δραστηριοτήτων από τις χρηματοοικονομικές μας συναλλαγές και τον γενικότερο εργασιακό τομέα μέχρι και στην εκπαίδευση όπου είναι και ο τομέας που μας ενδιαφέρει και αναλύουμε στη παρούσα εργασία. Στο χώρο της εκπαίδευσης ειδικότερα οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έχουν δώσει ιδιαίτερη ώθηση προσφέροντας πιο δημιουργικές τεχνικές ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού, νέες μεθόδους διδασκαλίας αλλά και πιο παραγωγικές εκπαιδευτικές διαδικασίες. Έχουν εισαγάγει ένα διαφορετικό μοντέλο εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου το οποίο μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του κάθε ανθρώπου ώστε να παραχθεί ένα άρτιο αποτέλεσμα ως προς την απόδοση του εκπαιδευομένου. Πλέον, αναπτύσσονται εκπαιδευτικά συστήματα τα οποία είναι σε θέση να σχεδιάσουν την εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνοντας υπ’ όψη τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες και ανάγκες του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά και να προσαρμόζονται σε αυτές ώστε να του προσφέρουν μία εξειδικευμένη διαδικασία μάθησης που θα ωφελήσει πραγματικά τον ενδιαφερόμενο. Έχοντας ως γνώμονα όλα τα παραπάνω στη παρούσα εργασία υλοποιήθηκε η διαδικτυακή εφαρμογή e-English που σκοπό έχει να διδάξει τους υποθετικούς λόγους της αγγλικής γλώσσας. Η εφαρμογή υποστηρίζει τη Μοντελοποίηση Χρηστών με σκοπό να προσδώσει στους χρήστες προσαρμοστικότητα τόσο στη διεπαφή χρήστη όσο και στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Πρόκειται για ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης το οποίο προσφέρει προσαρμοστικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο που εξαρτάται από το μαθησιακό στυλ του χρήστη αλλά και το επίπεδο γνώσης του ως προς το εκπαιδευτικό αντικείμενο. Οργανώνει το εκπαιδευτικό υλικό σε θεωρητικό και πρακτικό και υποστηρίζει ανατροφοδότηση ασκήσεων, θεωρίας και παραδειγμάτων όπου αυτό κριθεί απαραίτητο. Πρόκειται για ένα αλληλεπιδραστικό σύστημα όπου δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να εξατομικεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, καθιστώντας το έτσι ένα Προσαρμοστικό Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν έμπειρο χρήστη με άριστη γνώση των υποθετικών λόγων αλλά και από τον αδαή χρήστη ο οποίος υπολείπεται ακόμη και σε βασικές γνώσεις των υποθετικών λόγων.