Αξιολόγηση ηλεκτρονικών B2C καταστημάτων σε περίοδο οικονομικής κρίσης
Business to consumer e-shop evaluation under the financial crisis
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπακωνσταντίνου, Μαρία Κ.
Ημερομηνία
2015-05-13Επιβλέπων
Χατζηδήμα, ΣταματίναΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Διαδίκτυο -- Επιχειρήσεις ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της πορείας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου υπό το πρίσμα των Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, δεδομένης της τεράστιας οικονομικής κρίσης που έχει ξεσπάσει στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Η μελέτη επικεντρώνεται στο βαθμό κάλυψης των αναγκών των καταναλωτών από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσω της διαμόρφωσης ενός ερευνητικού εργαλείου. Στην εργασία καταρτίζεται ένα ερευνητικό εργαλείο το οποίο θα αξιολογήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Επιμέρους σκοπός είναι να επιλεχθούν αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης και να γίνει διαχωρισμός των κριτηρίων αυτών σε υποχρεωτικά και μη. Σε πρώτο στάδιο γίνεται ο προσδιορισμός ενός φάσματος κριτηρίων σύμφωνα με μελέτες προηγούμενων ετών, ενώ εν συνεχεία παρουσιάζεται το προτεινόμενο ερευνητικό εργαλείο. Βασικό χαρακτηριστικό του εργαλείου αξιολόγησης είναι οι τέσσερις βασικές διαστάσεις του με τις επιμέρους μετρικές που καλύπτουν όλο το φάσμα του αγοραστικού κύκλου. Για την διεξαγωγή αποτελεσμάτων, πραγματοποιήθηκε έρευνα, η οποία περιλαμβάνει τη συμμετοχή εκατό δεκαπέντε ηλεκτρονικών καταστημάτων, η οποία πραγματοποιήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2014. Βασικός στόχος της έρευνας είναι να προσδιοριστεί ο βαθμός κάλυψης των αναγκών των καταναλωτών, το επίπεδο των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα, η εύρεση του ανερχόμενου κλάδου και η κατηγοριοποίηση των κριτηρίων.