Φίλτρα συνεργασίας σε περιορισμένα κοινωνικά δίκτυα
Collaborating filtering in a limited social network
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Κοινωνικά δίκτυα ; Επιχειρήσεις -- Πληροφορική ; Διαδικτυακό μάρκετινγκΠερίληψη
Η δημιουργία του ευρύτερου δικτύου που σήμερα απαντά στο όνομα διαδίκτυο έδωσε το έναυσμα στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν το αγοραστικό τους κοινό στους χρήστες αυτού του δικτύου. Αυτό οδήγησε τις εταιρείες αυτές να προσανατολιστούν στην δημιουργία ιστοσελίδων και web εφαρμογών που έχουν σαν σκοπό να παρουσιάσουν τα προϊόντα αλλά και τις υπηρεσίες που εμπορεύονται στο νέο αυτό μέσο, τον χώρο του διαδικτύου. Γρήγορα διαφάνηκε ότι η απλή παρουσίαση των προϊόντων τους στον χρήστη δεν αρκεί να τον πείσει ώστε να προτιμήσει τα δικά τους προϊόντα έναντι στα αντίστοιχα που προσέφερε ο όλο και αυξανόμενος ανταγωνισμός. Αυτό οδήγησε τις εταιρείες να προσανατολιστούν και να επενδύσουν σε ποιο έξυπνες μεθόδους ώστε να προσελκύσουν μεγαλύτερο όγκο πελατών. Τα συστήματα προτάσεων (recommendation systems) ήρθαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα αυτό. Στόχος των συστημάτων αυτών είναι να αξιοποιήσουν την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα προϊόντα τους έτσι ώστε να παρέχουν στοχευμένες προτάσεις σε αυτούς. Με αυτό τον τρόπο οι χρήστες λαμβάνουν προτάσεις για προϊόντα τα οποία είναι πιο ελκυστικά σε αυτούς κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες να προτιμήσει τα συγκεκριμένα προϊόντα. Η σύγχρονη τάση των χρηστών δείχνει μία στροφή στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό οδήγησε στην δημιουργία πολλών κοινωνικών δικτύων στα οποία οι χρήστες δεν είναι πλέον μεμονωμένες οντότητες αλλά μέλος μια ευρύτερης ομάδας. Ο χρήστης που είναι ενταγμένος σε μια τέτοια ομάδα εκφράζει με μεγαλύτερη ευκολία τις προτιμήσεις του απέναντι σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αναζητά τους συνδεδεμένους με αυτόν χρήστες και λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την γνώμη τους.
Στόχος αυτής της εργασίας είναι να υλοποιήσει ένα σύστημα προτάσεων το οποίο στηρίζεται στην αλληλεπίδραση του χρήστη με τα προϊόντα. Ταυτόχρονα με τον αλγόριθμο αυτόν θα δημιουργήσουμε ένα κοινωνικό δίκτυο περιορισμένης κλίμακας στο οποίο οι χρήστες μπορούν να ενταχθούν και αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα του κοινωνικού δικτύου σε συνδυασμό με τον αλγόριθμο προτάσεων θα δημιουργήσουν ένα σύστημα προτάσεων το οποίο θα περιέχει τα πλεονεκτήματα και των δύο αυτών τεχνολογιών με σκοπό την καλύτερη αποτελεσματικότητα των συστάσεων που θα εξάγει.