Ποιότητα στο χώρο της υγείας.
Quality in health
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Υπηρεσίες υγείας -- Ποιότητα ; Ικανοποίηση ασθενώνΠερίληψη
Η έννοια της ποιότητας σε όλες τις υπηρεσίες είναι πολυσήμαντη, πόσο μάλλον στις υπηρεσίες υγείας, καθώς η πληθώρα των παρεχόμενων υπηρεσιών απαιτεί συντονισμό και σωστή οργάνωση, ενώ οι απαιτήσεις ειδικά από τη πλευρά των ασθενών είναι συνεχώς αυξανόμενες.
Η βελτίωση της ποιότητας στους υγειονομικούς τομείς, φαίνεται μέσα από την ικανοποίηση του ασθενούς. Η βελτίωση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής διεργασιών και διασφάλισης καθώς και μέτρησης της ποιότητας που εντάσσονται μέσα στα συστήματα ποιότητας. Ένας από τους ευρύτερα εφαρμοζόμενους μηχανισμούς αποτελεί η διαπίστευση των υπηρεσιών υγείας και ειδικότερα η πιο εξελιγμένη της μορφή αφορά τη νοσοκομειακή περίθαλψη. Τα νοσηλευτικά ιδρύματα ειδικά έχουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, ως εκ τούτου απαιτείτο να βελτιώνονται, να αναβαθμίζονται προκειμένου να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις του υγειονομικού περιβάλλοντος και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών των υπηρεσιών τους. Η διαπίστευση παρέχει τη δυνατότητα για ανασχεδιασμό των εσωτερικών διαδικασιών του υγειονομικού φορέα συνταιριάζοντας την εφαρμογή των προτύπων με τη συνοχή της περίθαλψης και επικεντρώνεται στην αξιολόγηση της ποιότητας των διαδικασιών και της απόδοσης του οργανισμού.
Για τη διαδικασία βελτίωσης κρίνεται απαραίτητη η αξιολόγηση και ο στατιστικός και ποιοτικός έλεγχος διεργασιών των προσφερομένων υπηρεσιών υγείας, προκειμένου να επισημανθούν οι τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Στόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της ποιότητας καθώς και η σημαντικότητα και μεθοδολογία της συλλογής δεδομένων για τη ποιότητα του κόστους και την βελτίωση των υπηρεσιών και κόστους στα νοσοκομεία.