Τρόποι διαφήμισης και προώθησης των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης: Ο ξενοδοχειακός κλάδος.
Advertising and promotion techniques for small and medium - sized enterprises. Case study: The hotel sector
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Διαφήμιση ; Επιχειρήσεις, ΜικρομεσαίεςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να εξετάσει και να μελετήσει τους τρόπους και τις στρατηγικές προώθησης και διαφήμισης των ελληνικών μικρομεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Αρχικά, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο του παγκόσμιου και του ελληνικού τουρισμού, τα είδη του, τα βασικά μεγέθη του και συγκρίσεις μεταξύ χωρών. Σε επόμενο κεφάλαιο αναλύεται ο ξενοδοχειακός κλάδος ,τα είδη των τουριστικών καταλυμάτων που υπάρχουν στην χώρα μας, οι κατηγορίες των καταλυμάτων σε αστέρια, η ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου με την πάροδο των χρόνων καθώς και οι λόγοι που συντελούν σε αυτό. Ακολουθεί, αναλυτική παρουσίαση των παλαιών και νέων τρόπων διαφήμισης και προώθησης των ελληνικών ξενοδοχείων με σκοπό την όσο γίνεται μεγαλύτερη προσέλκυση πελατών.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας, είναι να ερευνήσει τους τρόπους που χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες ή οι manager των καταλυμάτων για να προωθήσουν την επιχείρηση τους και να παρουσιάσει τους πιο αποδοτικούς και συμφέροντες τρόπους για την επίτευξη του μεγαλύτερου κέρδους.
Για την πραγματοποίηση της έρευνας ,χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολόγιου ,η οποία απευθύνθηκε σε 100 μικρομεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες , με σκοπό να εξετασθούν οι βασικότεροι τρόποι προσέλκυσης της πελατείας τους καθώς και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες για τον τρόπο διαφήμισης της επιχείρησης τους. Έπειτα, ακολούθησε η ανάλυση των αποτελεσμάτων με το στατιστικό πακέτο spss.
Τα συμπεράσματα από την έρευνα δείχνουν ότι οι περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλέον ως κύριο μέσο προώθησης της μονάδας τους τα διαδικτυακά μέσα ,με την πλειοψηφία να επιλέγει τις μηχανές αναζήτησης ως το πιο αποτελεσματικό , για την προσέλκυση της πελατείας τους. Τα άλλα μέσα χρησιμοποιούνται ως συμπληρωματικά πλέον των διαδικτυακών. Αξιοσημείωτο επίσης είναι πως οι ιδιοκτήτες δαπανούν αρκετά χρήματα για την διαφήμιση του καταλύματος τους ,καθώς επίσης όλο και περισσότεροι από αυτούς ενημερώνονται και αξιοποιούν τα προγράμματα από την ευρωπαϊκή ένωση για να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την επιχείρηση τους.