Οι επιπτώσεις της πρόσφατης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στην αύξηση των πλοίων τύπου LNG – LPG
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; Ναυτιλία ; Liquefied natural gas -- Transportation ; Πλοία -- Οικονομικές απόψεις ; Θαλάσσιες μεταφορέςΠερίληψη
Στην έντονη κυκλικότητα που χαρακτηρίζει την ίδια τη ναυτιλία έρχονται να προστεθούν και οι επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει κατά πόσο η κρίση επηρέασε την αύξηση των πλοίων τύπου LNG – LPG τόσο στο μεταφορικό τους έργο όσο και στον αριθμό των παραγγελιών. Για να επιτευχθεί αυτό αναλύθηκαν στατιστικά στοιχεία και πίνακες. Η χρονική περίοδος που εξετάζεται ξεκινάει από τις αρχές του 2000 και φτάνει έως σήμερα. Επιπλέον, επιχειρείται πρόβλεψη της μελλοντικής πορείας του μεταφορικού έργου και του αριθμού των πλοίων για μια περίοδο 15 ετών από σήμερα βασιζόμενος στον αριθμό των παραγγελιών, στα νέα έργα που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε όλο τον κόσμο αλλά και τις γεωπολιτικές εξελίξεις οι οποίες αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο ενεργειακό περιβάλλον.
Η αγορά LNG – LPG συνιστά μια από τις πιο αναπτυσσόμενες στην παγκόσμια ναυτιλιακή οικονομία. Είναι ένας κλάδος στον οποίο πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να προσχωρήσουν, αφού η ζήτηση για LNG – LPG είναι συνεχώς αυξανόμενη. Η εξέλιξη που θα έχει είναι πολύ πιθανό να επιφέρει ανακατατάξεις τόσο σε οικονομικό όσο και σε γεωπολιτικό επίπεδο.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε σε περιγραφική ανάλυση των στατιστικών δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά προήλθαν κυρίως μέσα από συνδρομητικούς οίκους, (βλ. Clarksons) αλλά και μέσα από επιστημονικά άρθρα που βρίσκονται ελεύθερα στο διαδίκτυο. Τα βασικότερα από τα στατιστικά δεδομένα που παρατίθενται έχουν να κάνουν με το ποιες χώρες εισάγουν και ποιες εξάγουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από το 2000 έως σήμερα αλλά και την εξέλιξη του παγκόσμιου στόλου LNG και LPG carriers.