Η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων - υπηρεσιών ως μια καινοτομική απόφαση
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσουκαλά, Βενετία Ν.
Ημερομηνία
2015-03-18Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Παγκοσμιοποίηση ; Διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις ; Βιομηχανική πολιτική ; Διεθνές μάρκετινγκΠερίληψη
Το αντικείμενο της συγκεκριμένης εργασίας είναι η διερεύνηση και η ανάλυση της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων υπηρεσιών, σαν μια καινοτόμος απόφαση. Η ερευνητική μας βασίζεται λοιπόν τόσο στον έλεγχο της πιθανότητας υιοθέτησης μια εξαγωγικής δραστηριότητας από μια επιχείρηση υπηρεσιών όσο και στο πότε χαρακτηρίζεται αυτή η απόφαση καινοτόμος. Ο στόχος της μελέτης είναι να εντοπίσει τις συνθήκες στις οποίες, η διεθνοποίηση μιας επιχείρησης υπηρεσιών μπορεί να αποτελέσει τρόπο ανάπτυξης. Η διεθνοποίηση του τρόπου ζωής και η παγκοσμιοποίηση των καταναλωτικών προτύπων είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης εποχής. Πλέον, έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό οι εθνικές προκαταλήψεις καθώς επίσης και οι πολιτισμικές διαφορές. Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην αύξηση της ελκυστικότητας των διεθνών αγορών. Τα τελευταία χρόνια, το διεθνές επιχειρησιακό περιβάλλον έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα να απαιτούνται δομικές και στρατηγικές αλλαγές από τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, όσον αφορά στην εγχώρια αγορά η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει στον περιορισμό του κύκλου πωλήσεων και κατ' επέκταση των κερδών. Αυτή η κατάσταση οδηγεί στην υιοθέτηση της εξαγωγικής δραστηριότητας για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Η μελέτη αυτή στοχεύει στο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις υπηρεσιών να κατανοήσουν πως μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από τη διεθνοποίηση. Στη συνέχεια στόχος είναι να ερευνηθούν και να παρουσιαστούν οι λόγοι που οδηγούν στην υιοθέτηση μιας εξαγωγικής δραστηριότητας, τα πιθανά εμπόδια που θα συναντήσει μια επιχείρηση υπηρεσιών και τέλος τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων υπηρεσιών οι οποίες τελικά αποφασίζουν να διεθνοποιηθούν.