Εκπαίδευση μαθητών της Γ' Λυκείου ΕΠΑΛ, στον προγραμματισμό των Η/Υ, με τη χρήση του Scratch, σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο εκπαίδευσης σε γλώσσα προγραμματισμού Pascal = Teaching computer programming to 3rd grade vocational lyceum students, using Scratch, in relation to traditional teaching, using the Pascal programming language
View/ Open
Subject
Επαγγελματική εκπαίδευση ; Πληροφορική -- Σπουδή και διδασκαλία (Μέση) ; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- ΠρογραμματισμόςAbstract
This thesis presents a pilot study of parallel teaching the Computer Programming course to 3rd grade vocational lyceum students, by exploiting the Scratch tool and the conventional way of teaching. The aim is to investigate the effect of the Scratch graphic programming environment, additionally to the current way of education, to (a) the students' opinions toward programming, and (b) their understanding of basic programming structures and the specific objectives of the course, as defined in the Syllabus.